جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: میزان کشف کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است.

سردار اسکندر مومنی

به گزارش تسنیم، سردار اسکندر مومنی ظهر امروز پس از بازدید از کشفیات کالاهای قاچاق در بندرعباس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 14 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در کشور کشف شده است عنوان کرد: میزان کشف کالای قاچاق در این مدت در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشتر کالاها‌ی قاچاق کلان و سازمان یافته با همکاری گمرک کشف شده است، افزود: پرونده‌های بزرگ قاچاق بالای 500 میلیون تومان نسبت به سال گذشته 57 درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور مبارزه با کالای بزرگ و حجیم، تمرکز بر کارهای اطلاعاتی و حضور در مبادی گمرک را از اولویت‌های پلیس در مبارزه با قاچاق کالا برشمرد و بیان داشت: در استان هرمزگان نیز از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از دو هزار میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده است که 23 درصد بیشتر از سال گذشته است.

مومنی بزرگترین محموله قاچاق کشف شده در هرمزگان از ابتدای سال را به ارزش 360 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان کالای قاچاق از 23 کانتینر و یک فروند لنج باری در هفته گذشته کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: قاچاقچیان با جعل مدارک گمرکی و اظهار خلاف واقع قصد خروج این کالا از مبادی گمرک هرمزگان به مقصدهای دیگری در کشور داشتند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور به کشفیات مواد مخدر در کشور نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 351 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده است که بیش از 200 تن از این مواد از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان کشف شده است.

مومنی خاطرنشان کرد: 80 درصد مواد مخدر کشف شده در استان‌های مرزی و پنج استان شرقی کشور بوده است.

کد خبر 382994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha