همشهری آنلاین: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سخنان رئیس جمهوری آمریکا حاکی از ضعف و درماندگی دولتی است که در رویای ابرقدرتی به مالیخولیا مبتلا شده است.

سید مسعود جزایری

به گزارش ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سید مسعود جزایری افزود: بر خلاف آنچه که ترامپ، ایالات متحده را صاحب قدرت«رهبری عظیم» می داند، استنادات دهه های اخیر، همگی حاکی از بی ظرفیتی دولت و حاکمیت آمریکا در مواجهه با حوادث و رویدادها به خصوص در منطقه غرب آسیاست.

وی اضافه کرد: از جمله این جنایات می توان به جنایات کم نظیر برنامه ریزان و نظامیان آمریکا در عراق، سوریه، افغانستان و یمن اشاره کرد.

سردار جزایری گفت: به تعبیر دیگر، آمریکا با هر کشوری که بر خلافش کاری انجام دهد، بدون صبر و تحمل برخورد قهرآمیز می کند، مگر آنکه توان برخورد نداشته باشد.

وی افزود: اینکه ترامپ در مورد برجام می گوید ما نمی توانیم به آن پایبند بمانیم، به خودش مربوط است، اما این را بداند که با این بلوف ها نخواهد توانست از جمهوری اسلامی ایران، امتیازگیری کند.

مجله چهره‌های دفاعی ایران | مجله نهادهای دفاعی ایران | مجله تجهیزات دفاعی ایران

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت ایران از داشته هایش و به خصوص توان دفاعی و موشکی اش، پاسداری می کند تاکید کرد، رئیس جمهوری آمریکا و امثال او هرگز قادر نیستند در اراده این مردم، خللی وارد کنند.

وی ادامه داد: آنچه فهم ترامپ از درک آن عاجز مانده، این است که عنصر بازدارندگی جامعه ایران در برابر زیاده های خواهی ها و دیکتاتوری ها، پدیده ای نیست که با داد و فریاد و بازی های کابویی رئیس جمهوری این کشور، میدان مقابله و مبارزه را ترک کند.

سردار جزایری گفت: در برابر کشوری که رئیس جمهورش آشکارا و از تریبون سازمان ملل فریاد می کشد که از طریق نظامی سایر کشورها را نابود می کند، راهی جز تقویت بنیه های دفاعی نیست و ما در این راه وارد مراحلی شده ایم که از آمریکا کاری جز عصبانیت دیوانه کننده و هذیان گویی بر نمی آید.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی اخیر خود در سازمان ملل متحد، مواضع تهاجمی و توهین آمیز علیه ایران مطرح کرد.

کد خبر 382900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha