چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نیکلاس مادورو، رئیس‌ جمهور ونزوئلا به شدت به سخنرانی دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد و او را "هیتلر تازه‌ای" در عرصه سیاست‌های بین‌المللی خواند.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش را به تهدید ترور  او متهم کرد اگرچه ترامپ به هیچ عنوان چنین مساله‌ای را در جریان سخنرانی‌اش مطرح نکرد.

دونالد ترامپ در جریان این سخنرانی تهدید کرد اگر مادورو به راه خود برای اعمال حکومت "استبدادی و خودکامه" ادامه دهد آمریکا آماده است تا تحریم‌های اقتصادی را که ماه گذشته علیه کاراکاس اعمال کرده گسترش دهد.

اما ترامپ تهدید قبلی خود برای درنظر گرفتن گزینه‌های نظامی برای تحت فشار گذاشتن ونزوئلا را تکرار نکرد و گفت: مردم ونزوئلا در قحطی به سر می‌برند و کشورشان در حال فروپاشی است. نهادهای دموکراتیک آنها نابوده شده است. این وضعیت غیرقابل قبول است و ما نمی‌توانیم تنها نظاره‌گر آن باشیم. من از تمامی کشورهای حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل می‌خواهم تا اقدام‌هاي بیشتری برای رسیدگی به این بحران جدی آماده کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، مادورو که در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل حضور ندارد از کاراکاس به شدت به این اظهارات واکنش نشان داد و این سخنرانی را حمله‌ای از جانب "هیتلر جدید سیاست‌های بین‌المللی" یعنی دونالد ترامپ علیه مردم ونزوئلا خواند.

او گفت: "هیچ کس ونزوئلا را تهدید نمی‌کند و هیچ‌کس مالک ونزوئلا نیست. من به خوبی متوجه مطلب اصلی این سخنرانی شدم. دونالد ترامپ امروز رئیس‌جمهور ونزوئلا را به مرگ تهدید کرد."

خورخه آریازا، وزیر امور خارجه ونزوئلا که در سازمان ملل حضور داشت نیز این اظهارات ترامپ را محکوم کرد اما به سوال‌ها درباره بحرانی که کشورش با آن روبه‌روست پاسخی نداد.

کد خبر 382843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha