دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیپلمات‌های فرانسوی در گفت‌وگو با رویترز ضمن تاکید بر این موضوع که ایران به برجام پایبند بوده است اعلام کردند که لغو برجام آغاز پایانی بر معاهده‌ منع اشاعه‌ تسلیحات هسته‌ای (ان پی تی) خواهد بود.

آژانس

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، دیپلمات‌های فرانسوی اعلام کرده‌اند که امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار بعدی خود با ترامپ به او در مورد تضعیف یا لغو برجام هشدار می‌دهد؛ چراکه معتقد است این کار نه تنها باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود بلکه از آمدن کره شمالی به پای میز مذاکره نیز جلوگیری می‌کند.

دیپلمات‌های فرانسوی همچنین بر این موضوع تاکید کردند که توافق هسته‌ای به آن دلیل حاصل شد که ارتباطی با دیگر مشکلاتی که آمریکا با ایران داشته است، نداشت.

همچنین یک منبع نزدیک به ماکرون گفت که او بلافاصله پس از دیدار با ترامپ با حسن روحانی نیز دیدار خواهد کرد که تا به او تاکید کند که ایران باید با توقف فعالیت‌های خود در سوریه خشم‌ آمریکا را افزایش ندهد.

دیپلمات‌های فرانسوی خاطرنشان کرد:‌ اگر آمریکا حمایت سیاسی خود از برجام را قطع کند این توافق با خطر جدی رو به رو خواهد شد و اجرای آن نیز بسیار دشوار خواهد شد.

کد خبر 382571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha