رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران با انتقاد از وضعیت مهاجرت به این شهر گفت:

اکنون شاهد تردد مسافرکش‌های شهرستانی هستیم که برای کار به پایتخت آمده و بر مشکلات شهری دامن زده‌اند.

محمد عليخاني، رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل و ترافيك شوراي شهر تهران در رابطه با مسائل مربوط به حمل‌ونقل و ترافيك اظهار كرد: حل مشكل ترافيك نيازمند همكاري همه دستگاه‌ها و خود مردم است، چراكه ما شاهد بوديم كه در تمام عرصه‌ها بدون همكاري دستگاه‌ها و مردم كاري پيش نمي‌رود. رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل و ترافيك شوراي شهر تهران با اشاره به وضعيت خاص و مختصات گسترده شهر تهران ادامه داد:

كلانشهر تهران با مساحت بيش از 700كيلومترمربع از ابتدا براساس روابط شهري و اصول شهرسازي شامل معابر، دسترسي به خدمات عمومي، آموزشي، درماني، بهداشتي و هر آنچه در يك شهر لازم است، ساخته نشده است. وي افزود: اين شهر تا به امروز با همين زيرساخت‌ها گسترش پيدا كرده و مهاجرت نيز به آن افزوده شده و علاوه بر اضافه شدن جمعيت مركز، جمعيت حاشيه آن رشد زيادي داشته است.

عليخاني با اشاره به اينكه براي مديريت و رفع مشكلات اين وضعيت طي سال‌هاي گذشته كارهاي بسياري انجام شده، بيان كرد: ما نمي‌خواهيم بگوييم مديريت شهري در ساليان گذشته تلاش نكرده و قرار است كه با شهردار جديد معجزه رخ دهد، اما يك سؤال مطرح مي‌شود كه چرا با وجود اين همه تلاش و هزينه، مشكلات حل نشده است؟

رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل و ترافيك شوراي شهر تهران در مورد علل حل نشدن معضل ترافيك افزود: يك مورد آن اقتصاد بيمار كشور است كه باعث افزايش مهاجرت به پايتخت شده و شهر تهران و شهرداري بايد تقاص آن را پس دهند. وي ادامه داد: از شهرستان‌ها براي مسافركشي و كارهاي مختلف به تهران مي‌آيند كه اين مهاجرت‌ها تبعات اجتماعي و اقتصادي دارد. عليخاني اضافه كرد: تعداد خودروهايي كه زيرنظر 2شركت در حوزه تاكسي اينترنتي در تهران فعاليت مي‌كنند به 100هزار دستگاه رسيده، درحالي‌كه آمار خودروهاي كل سيستم تاكسيراني تهران با زيرمجموعه‌هايش به 80هزار دستگاه تاكسي نمي‌رسد.

کد خبر 382220

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha