چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه عضو از یک خانواده در ایتالیا جان خود را به شکلی عجیب و فجیع از دست دادند: پدر و مادری به همراه پسر ۱۱ ساله‌شان به درون حفره آتشفشانی در پازولی ایتالیا سقوط کردند.

براساس گزارش واشنگتن‌پست،‌ اين خانواده درحال بازديد از حفره كم‌عمق آتشفشاني سولفاتارا بودند كه پسر 11 ساله وارد منطقه ممنوعه حفره آتشفشاني شد و به درون حفره‌اي مملو از مواد مذاب لغزيد و پدر و مادرش نيز در تلاش براي نجات او جان خود را از دست دادند.

آتشفشان

قرباني‌هاي اين سانحه دردناك تيزيانا زاراملا 42 ساله و ماسيميليانو كارر 45 ساله و لورنزوي 11 ساله بوده‌اند. هنوز مشخص نشده دليل مرگ اين سه نفر گدازه‌هاي آتشفشاني بوده يا در اثر گاز سولفور دچار خفگي شده‌اند.

حفره سولفاتارا بخشي از ميدان فگرائين است، ابرآتشفشاني كه داراي چندين حفره باستاني است و در غرب ناپل واقع شده‌است. اگرچه اين منطقه در تملك بخش خصوصي است اما زمين‌شناسان به صورت مداوم ميزان گازها و دماي محيط را كنترل مي‌كنند. نشانه‌هاي هشدار متعددي در اين منطقه به توريست‌ها از دماي بالاي 160 درجه اخطار مي‌دهند.

آخرين فوران اين آتشفشان در سال 1538 رخ داد كه بزرگترين فوران آتشفشاني در تاريخ اروپا به شمار مي‌رود. دانشمندان به تازگي هشدار داده‌اند كه آتشفشان در آستانه خطر قرار گرفته و احتمال فوران دوباره آن وجود دارد.

کد خبر 382009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha