«آخرین خواسته‌ام این است که زودتر قصاص شوم»؛ این بخشی از حرف‌های قاتل خطرناکی است که به اتهام قتل پدرش در دادگاه محاکمه شد.

متهم

او كه پيش از اين نيز به اتهام قتل دوست صميمي‌اش به قصاص محكوم شده بود، مي‌گويد اگر قصاص نشود و از زندان بيرون بيايد، به گروه داعش مي‌پيوندد. اولين جنايت اين مرد روز سيزدهم دي‌ماه سال90 در اسلامشهر اتفاق افتاد. آن روز مأموران پليس جسد مرد جواني را كنار موتورسيكلتش در يكي از خيابان‌هاي فرعي كشف كردند.

مرد جوان به‌دليل اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده بود. مأموران خيلي زود به نخستين سرنخ‌ها در اين‌باره دست يافتند. مقتول پيك موتوري بود و چند نفر از نزديكانش آخرين مرتبه او را با يكي از دوستان صميمي‌اش به نام مصطفي ديده بودند. اين جوان پس از قتل ناپديد شده و ممكن بود وي در جنايت دست داشته باشد. در چنين شرايطي مأموران به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد تنها مظنون پرونده به زادگاهش در يكي از شهرهاي مرزي گريخته است. به همين دليل نيابت قضايي براي دستگيري وي صادر شد.

  • قتل در خانه پدري

چند روز از جنايت در اسلامشهر مي‌گذشت كه خبر رسيد متهم تحت‌تعقيب در زادگاهش نيز مرتكب قتل شده است. اين بار مصطفي پدرش را قرباني كرده و با ضربات چاقو، جان وي را گرفته بود. معلوم نبود انگيزه وي از قتل پدرش چه بوده اما شواهد نشان مي‌داد كه او پس از دومين جنايت به مكان نامعلومي گريخته است. با اين حال چند روز بعد كارآگاهان به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد متهم پس از قتل پدرش به شهريار گريخته و در آنجا مخفي شده است.

او 2نفر را به قتل رسانده و ممكن بود جنايت ديگري را نيز مرتكب شود. به همين دليل مأموران او را در يك عمليات ضربتي دستگير كردند. او در بازجويي‌هاي مقدماتي به هر دو قتل اعتراف كرد و گفت كه به‌دليل اختلافاتي كه با دوستش و پدر خود داشته، آنها را به قتل رسانده است.

در ادامه، پرونده با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري فرستاده شد. در نخستين جلسه محاكمه مصطفي كه مدتي قبل برگزار شد، هرچند اولياي دم پدر وي در دادگاه حاضر نشده بودند اما اولياي دم دوستش اعلام كردند خواسته‌شان قصاص است. سپس متهم در دفاع از خودش گفت: از كاري كه كرده‌ام پشيمان نيستم و اگر دوباره دوستم زنده شود، او را به قتل مي‌رسانم. ما با يكديگر اختلاف عقيده داشتيم. در پايان اين جلسه مصطفي به قصاص محكوم شد.

  • در دادگاه

مدتي پس از نخستين جلسه محاكمه، قضات ديوان‌عالي كشور رأي قصاص را تأييد كردند اما هنوز متهم به اتهام قتل پدرش محاكمه نشده بود. بررسي‌ها نشان مي‌داد پدر مصطفي 4همسر و فرزندان زيادي داشت اما هيچ‌يك از آنها در دادگاه حاضر نمي‌شدند و دسترسي به برخي از آنها نيز امكان‌پذير نبود. به همين دليل چند مرتبه وقت رسيدگي به پرونده تجديد شد تا اينكه سرانجام صبح ديروز متهم در شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي محسن زالي بوئيني و با حضور قاضي اسلامي محاكمه شد.

ابتدارئيس دادگاه توضيح داد كه هيچ كدام از اولياي دم در دادگاه حاضر نشده‌اند. بنا بر اين نظر رئيس قوه قضاييه در اين مورد گرفته خواهد شد. سپس متهم در جايگاه ايستاد و گفت: من با يك چاقوي سلاخي پدرم را به قتل رساندم و از اين كار پشيمان نيستم. پدرم مي‌دانست كه با نيت كشتنش به خانه‌اش رفته ام. همين كه وارد شدم با پليس تماس گرفت اما قبل از آن من كار را تمام كردم.وي در ادامه گفت: خواسته ام اين است كه زودتر قصاص شوم. در پايان اين جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند.

  • رهايم كنند داعشي مي‌شوم

با وجود اينكه 6 سال از دستگيري مصطفي گذشته اما همچنان مي‌گويد از به قتل رساندن دوستش و پدرش پشيمان نيست. او كه هوادار گروه تروريستي داعش است مي‌گويد كه اگر از زندان آزاد شود به اين گروه مي‌پيوندد.

  • چند سال داري و چقدر تحصيل كرده‌اي؟

47سال دارم. سوادم در حد ابتدايي است. متأهلم و صاحب 2پسر هستم.

  • چند خواهر و برادر داري و چرا آنها در دادگاه حاضر نمي‌شوند؟

پدرم 4زن داشت. از مادر من صاحب 10فرزند بود و از بقيه همسرانش هم هر كدام 2-3تا فرزند داشت. چند نفر از آنها در شهرمان زندگي مي‌كنند و چند نفر هم در دوبي ساكن هستند. من خيلي از آنها را نمي‌شناسم. نمي‌دانم چرا تا به حال آنها به دادگاه نيامده‌اند.

  • چطور شد كه دوست صميمي و پدرت را به قتل رساندي؟

به‌خاطر اختلافات عقيدتي كه با يكديگر داشتيم دست به اين كار زدم و از كاري كه كرده‌ام راضي‌ام.

  • آيا افراد ديگري را هم براي قتل انتخاب كرده بودي؟

نه فقط همين 2نفر بودند.

  • اگر روزي آزاد شوي آيا ممكن است باز هم دست به قتل بزني؟

هنوز در اين‌باره فكر نكرده‌ام. اما من هوادار داعش هستم و اگر آزاد شوم خودم را به گروه داعش مي‌رسانم و عضو آنها مي‌شوم.

کد خبر 381667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha