شهر : دبیرخانه ششمین جشنواره سراسری تئاتر کانون‌ها از مقام هنری 4 هنرمند پیشکسوت تئاتر تقدیر کرد.

در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره سراسری تئاتر کانون‌های نمایش که در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد از مقام هنری داود کیانیان، داود فتحعلی‌بیگی، اسماعیل خلج و جواد ذوالفقاری تجلیل شد.

رضا کیانیان که به مناسبت تجلیل از برادر خود در این مراسم حضور داشت، گفت: داود کیانیان اولین معلم زندگی هنری من بود و من همیشه و در هر جایی که باشم مدیون او هستم.

وی افزود: از این مسئله بسیار متاسفم که چرا زحمات پژوهشگرانی چون داوود کیانیان، جواد ذوالفقاری، داود فتحعلی بیگی نادیده گرفته می‌شود و هیچ پژوهشگری نیست که آثار تألیفی و پژوهشی این هنرمندان را عرضه کند.

کیانیان در ادامه گفت: یادم می‌آید در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اصفهان هم از این مسئله ابراز تأسف کردم، البته در آن زمان مدیران مرکز هنرها نمایشی و وزارت ارشاد هم به من وعده دادند که این پژوهشکده به زودی تاسیس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا  امشب که با شما صحبت می‌کنم هنوز هیچ اتفاقی در زمینه تاسیس این پژوهشکده نیفتاد پس امیدوارم این بار مسئولان شهرداری به فکر تاسیس این پژوهشکده باشند.

داود کیانیان هم در این مراسم گفت: دوست دارم زنده باشم و روزی را ببینم که تئاتر خصوصی در این کشور جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و همه مردم کشور به یک اندازه مخاطبان تئاتر باشند و از دیدن آن لذت ببرند.

جواد ذوالفقاری - مدرس و کارگردان فعال تئاتر عروسکی- نیز گفت: من نمی‌دانم برنامه امروز برای چیست اما اگر برای آن است که من بیشتر کار کنم، این کار را می‌کنم.

بهرام شاه‌محمدلو هم در تجلیل از مقام هنری ذوالفقاری قطعه نمایشی را اجرا کرد.

کد خبر 38157

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز