همشهری آنلاین: برگزار کنندگان مسابقات معتبر اسبدوانی پونا در هندوستان ، دور چهارم کورس شنبه ۹ سپتامبر ،۱۸ شهریور ۱۳۹۶ را به نام ایران کاپ نامگذاری کردند.

پونا کاپ هند

به گزارش همشهري ورزشي، مسئولان برگزاري كورس اسبدواني شهر پوناي هندوستان كه سابقه بيش از 200 سال در برگزاري مسابقات اسبدواني را دارد ، به افتخار يك ايراني كورس چهارم امروز ( شنبه 18 شهرويور) را به نام «ايران كاپ» نامگذاري كردند. در این کورس که در كلاس يك و امتياز 80 به بالا، با شرکت 8 رأس اسب و به مسافت 1600 متر برگزار شد، اسب شماره 6 "لوکاس" با مربیگری "نازیک چنوی" و چابکسواری "جی سانتوش" به قهرمانی رسید. شماره 5 "اکسدس" نایب قهرمان شد و شماره 8 "شیپ راک" به عنوان سومی دست یافت.

برگزار كنندگان اين مسابقات به افتخار حميد رادان از پرورش دهندگان معروف اسب كشور و نايب رييس كميته اسبدواني ايران كه براي حضور در كورس اسبدواني پونا و مذاكراتي با كارشناسان تبارنامه اسب آسيا به هندوستان سفر كرده است، كورس چهارم روز شنبه مسابقات اسبدواني پونا را به نام «ايران كاپ» نامگذاري كردند.

در اين سفر به همراه حميد رادان ،بابك سياري از كارشناسان برجسته اسبدواني كه سالهاست در مسابقات اسبدواني پونا حضور دارد و اسب‌هايش به مقام قهرماني رسيده‌اند ،نيز حضور داشت.

جام قهرماني اين كورس در پايان مسابقه توسط حميد رادان نايب رييس كميته اسبدواني ايران به مالك و سواركار برتر اهدا شد و همچنين از طرف مديربرگزاري مسابقات نيز هديه‌اي به رسم يادبود به رادان اهدا گرديد.

با توجه به برنامه هاي فدراسيون سواركاري ايران براي توسعه اسبدواني كشور ، براي جهاني شدن اسب‌هاي توليد شده ايران ،مي بايست در گام نخست كتاب تبارنامه اسب‌هاي تروبرد به ثبت جهاني برسد كه در اين سفر مذاكرات بسيار خوبي براي نهايي شدن كتاب اول اسب تروبرد ايران صورت گرفته كه مي‌توان آن را يك گام رو به جلو براي حضور اسب‌هاي توليد شده در ايران در مسابقات بين‌المللي دانست.

کد خبر 381496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha