همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شخصیت سرباز باید نماد استحکام و شرافت و ایمان و شهادت طلبی باشد.

حسین سلامی

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز دوشنبه در همایش مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: هر عملی در واقعیت حتما بازتاب نگرش ذهنی انسان در درون اوست و این البته، یک مفهوم قرآنی است.

وی توضیح داد:‌ ما معتقدیم نگرش به سرباز باید از ذهن‌های ما آغاز شودو خوشحال هستیم که با ابتکار سرلشکر باقری و هدایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی سرباز از حوزه ابزار به یک هویت و هدف قابل تغییر است.

وی توضیح داد: همین که ما امروز سربازان وظیفه را بخشی از سرمایه های ملی و هویتی خود می‌دانیم، این به معنی نقطه آغاز تحول است.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: در دین مبین اسلام در خصوص سرباز تعابیر زیبایی وجود دارد و سربازان را زینت حاکمیت و اولیای خاص الهی، جندالله، غالب و عزیز معرفی می کنند.
سردار سلامی یادآور شد: ما باید به سربازان وظیفه به عنوان یک هدف نگاه کنیم؛ چون ما می‌خواهیم با بزرگترین قدرت‌های تاریخ حیات بشر با تکیه بر سرباز برای دفاع وارد نزاع شویم؛ بنابراین باید سربازمان را در تراز یک جهاد بزرگ آماده کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار کرد: سربازان وظیفه ما در عرصه های نظامی و میدان رزم کار خود را انجام می‌دهند اما امروز در عرصه جنگ فرهنگی و جنگ نرم سرباز خود یک هدف است که دشمن به دنبال تسخیر قلب و ذهن اوست.

وی تاکید کرد: ما که می‌خواهیم الگوی حاکمیت اسلامی را در جهان ارائه دهیم باید بدانیم جوانان نیروی اصلی حرکت ما به سوی این هدف بزرگ هستند.

افزایش معنویت و ایجاد نشاط در سربازان نسبت به انجام خدمت مقدس سربازی، ایجاد جذابیت نسبت به سربازی در دیدگاه جامعه، خانواده و فرماندهان به عنوان یک امر مقدس و ملی و افزایش بهره وری دوران سربازی با انجام آموزش های مهارتی مناسب برای آماده سازی جوانان برای ورود به بازار کار و امکان اشتغال مولد از اهداف برگزاری همایش یکروزه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عنوان شده است.

همچنین ایجاد توازن در قوانین، جذب و بکارگیری، آموزش ها و جایگاه سازمانی سربازان، متناسب با نیاز کشور، سطح تحصیلات و تخصص سربازان و ایجاد هم افزا و یکپارچگی میان نهادهای اثر گذار لشکری و کشوری در امر سربازی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

در این همایش سربازی رییس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان کل ارتش و سپاه، فرمانده ناجا، وزیر دفاع، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه حضور دارند.

در این همایش مدعوین درباره الزامات و اهمیت توجه به مهارت آموزی سربازان وظیفه از دیدگاه مقام معظم رهبری و امنیت ملی، جایگاه سرباز و اهمیت مهارت آموزی، الزامات مهارت آموزی و اشتغال جوانان، نقش سربازان و توجه به مهارت آموزی در امنیت مرزهای کشور، جایگاه سربازی در نیروهای سپاه و مشوقهای ایجاد انگیزه به خدمت و جایگاه فعلی سربازان وظیفه، دیدگاه ها نقاط ضعف و قوت سخن می گویند.

کد خبر 381173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha