همشهری آنلاین: نماینده ولی‌فقیه در امور حج درباره تعیین هویت ۱۱ شهید گمنام حادثه منا، اظهار کرد:‌ تعدادی از بستگان شهدا در این سفر برای آزمایش DNA حضور دارند و امیدواریم با شناسایی هویت این شهدا، محل دفن این عزیزان والامقام در مقبره‌الشهدا مشخص شود.

به گزارش ایسنا، با نزدیک شدن به آخرین لحظات حضور حاجیان در منا، مراسمی برای گرامیداشت یاد شهدای فاجعه منا در محل اسکان زائران ایرانی برگزار شد که حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ـ نماینده ولی فقیه در امور حج ـ در این مراسم با تکریم مقام شامخ شهدای دو حادثه مسجدالحرام و منا، گفت: ما همچنان پیگیر پرونده شهدای منا هستیم و مستندات لازم را در اختیار کمیته تحقیق گذاشته‌ایم و منتظر نتیجه هستیم.

او همچنین به ملاقات‌هایی که همزمان با این سفر حج به همراه رییس سازمان حج و زیارت با مقامات سعودی برای ادای حقوق بازماندگان منا داشته‌اند، اشاره کرد و گفت: امیدواریم پیگیری‌های انجام شده در این خصوص هرچه سریع‌تر به نتیجه مطلوب برسد.

وی درباره تعیین هویت ۱۱ شهید گمنام حادثه منا، اظهار کرد:‌ تعدادی از بستگان شهدا در این سفر برای آزمایش DNA حضور دارند و امیدواریم با شناسایی هویت این شهدا، محل دفن این عزیزان والامقام در مقبره‌الشهدا مشخص شود.

سرپرست زائران ایرانی در ادامه به سفر عزتمندانه و توام با احترام زایران ایرانی در حج امسال اشاره کرد و افزود: ‌اگر امسال زایران ایرانی عزتمندانه به حج مشرف شده و توانسته‌اند با عزت، ‌کرامت، سربلندی و آسایش، مناسک حج را انجام دهند به برکت خون شهدا است.

 

 

کد خبر 381038

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha