پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۱
۰ نفر

مینا شهنی: یارانه‌های سازمان بهزیستی برای مراکز نگهداری معلولان 16 درصد افزایش یافت.

ابوالقاسم نجفی، قائم مقام معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و مدیرکل دفتر معلولان ذهنی با اعلام این خبر گفت: «براساس ماده 10«قانون جامع حمایت از حقوق معلولان »، بهزیستی مکلف به پرداخت یارانه به مراکز نگهداری و توانبخشی معلولان است و همه ساله با در نظر گرفتن نرخ تمام شده خدمات و تورم سالانه میزان این یارانه مشترکا توسط سازمان بهزیستی کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت بازرگانی تعیین و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.»

بودجه اختصاص یافته به این یارانه سال گذشته 25 میلیارد تومان بود که امسال با توجه به افزایش 16درصدی، پیش بینی می  شود این مبلغ نزدیک به 30 میلیارد تومان برسد.

به گفته مسئولین سازمان بهزیستی این افزایش 16درصدی براساس نرخ تورم اعلام شده بانک مرکزی تعیین شده است.نجفی میزان یارانه پرداختی بهزیستی در سال گذشته را برای مراکز روزانه از 40 تا 50 هزار تومان و برای مراکز شبانه روزی از 80 تا 100 هزار تومان اعلام کرد که این میزان در سال جاری برای مراکز روزانه از 46 تا 58 هزار تومان و برای مراکز شبانه روزی از93 تا 115هزار تومان تعیین شده است.

قائم مقام معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از پرداخت شهریه تمامی دانشجویان معلول خبر داد و افزود: «ما  توانستیم با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هزینه ثبت نام دانشجویان معلول را در دانشگاه های آزاد، پیام نور و... بپردازیم.»

نجفی تعداد این دانشجویان را در سراسر کشور 50 هزار نفر اعلام کرده و گفت: اعتبار اختصاص یافته به این کار بنابر نیاز استانهای مختلف تقسیم و پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد از سال جاری استانها از طریق هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مستقر در استان می توانند اعتبار مورد نظرشان را دریافت نمایند.

مدیرکل دفتر معلولان ذهنی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به عدم دسترسی به آمار معلولان ذهنی و جسمی کشور گفت: در سرشماری آینده براساس هماهنگی هایی که با مرکز آمار انجام شده امیدواریم بتوانیم به تعداد دقیق معلولان کشور و نیز نوع و میزان معلولیت آنها دسترسی پیدا کنیم.

کد خبر 381

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز