همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و آموزش عالی اندونزی در دیدار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانوی کشورمان خواستار همکاری ایران برای راه‌اندازی ۱۰۰ پارک فناوری در این کشور جنوب شرق آسیا شد.

پارک علم و فناوری

به گزارش ایرنا، محمد نصیر وزیر علوم، تحقیقات و آموزش عالی اندونزی در این دیدار، برنامه کشورش را برای ایجاد 100 پارک فناوری تشریح و بر امکان همکاری دو کشور در این زمینه تاکید کرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور هیات فناوری نانو ایران در اندونزی، چنین رویدادی را برای توسعه روابط دو کشور به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد با توجه به کاستی‌های فراوان اندونزی از جمله تعداد اندک دانشمندان فناوری نانو، جاکارتا با کمک طرف‌های ایرانی بتوان به نتایج خوبی برسد.

وزیر علوم اندونزی با اشاره به سفر قبلی خود به تهران و دیدار از پارک فناوری پردیس، بر برنامه ایجاد 100 پارک فناوری در اندونزی و امکان همکاری دو کشور در این زمینه تاکید کرد‌.

محمد نصیر، برگزاری کمیته علمی و فناوری اندونزی و ایران را در تهران و در آینده نزدیک مورد اشاره قرار داد و اظهار امیدواری کرد که این کمیته فرصت خوبی برای تنظیم و توسعه روابط علمی و فناوری بین دو کشور فراهم کند.

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو کشورمان نیز که برای برگزاری نشست و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری نانو ایران به جاکارتا سفر کرده است، در این دیدار با اشاره به فناوری نانو و نقش و جایگاه آن در جهان امروز و پیشرفت‌هایی که ایران در این حوزه داشته است، همکاری با اندونزی را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد.

وی گفت که ایران علاوه بر همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی آماده همکاری در سایر امور مانند برگزاری کارگاه آموزشی، انجام پروژه‌های پژوهشی مورد نیاز اندونزی، آموزش دانشگاهی و ارایه خدمات درمانی است.

وی برای ایجاد و استمرار تعاملات دوجانبه اینگونه دیدارها و تبادل هیات‌ها را بسیار مفید دانست.

سرکار همچنین با توجه به در پیش بودن نشست کمیته مشترک همکاری‌های علمی و فناوری در مهر ماه آینده، از وزیر علوم اندونزی رسما برای دیدار از دهمین نمایشگاه فناوری‌های نانو در تهران که همزمان با برگزاری نشست کمیته برگزار می‌شود، دعوت کرد.

کد خبر 380766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha