سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا و نیروهای هوایی این کشور، دو بمب هسته‌ای فاقد مواد منفجره را در صحرای نوادا آزمایش کردند.

آمریکا دو بمب هسته‌ای در نوادا آزمایش کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل پایگاه اینترنتی اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا و نیروی هوایی این کشور، بمب هسته‌ای فاقد مواد منفجره در صحرای نوادا آزمایش کردند.

اداره امنیت ملی هسته‌ای در وزارت انرژی آمریکا و نیروی هوایی این کشور در روز هشتم ماه اوت، دو آزمایش را برای سنجش کیفیت بمبِ غیر هدایت شونده بی-61-12 در نوادا به پایان رساندند. بمب های آزمایش شده فاقد مواد منفجره که از هواپیمای اف-15 ئی مستقر در پایگاه نیروی هوایی نِلیس پرتاب شدند، کارکردهای غیر‌هسته‌ای این بمب‌ و همچنین توانایی هواپیما برای حمل این تسلیحات را ارزیابی کردند.

آزمایش‌های صورت گرفته، بخشی از مجموعه آزمایش‌هایی است که در طول سه سال آینده در راستای بررسی و تأیید کیفیت بمب B61-12 صورت خواهد گرفت. نخستین پرواز برای آزمایش کیفی این بمب در ماه مارس صورت گرفت.

«فیل کالبوس» Phil Calbos جانشین مدیر اجرایی برنامه‌‌های دفاعی در اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا گفت:« برنامه افزایش طول عمرِ (بمب) بی 61-12 طبق برنامه و برای پاسخگویی به نیازهای امنیت ملی، پیش می‌رود. این آزمایش‌های برای سنجش کیفیت، اعتبار طراحی «بی61-12 » را زمانی که پای عملکرد سامانه در میان است، نشان می دهد».

بمب های «بی61-12» جایگزین چهارگونه مختلف از بمب بی61 در زرادخانه هسته‌ای (آمریکا) خواهد شد. طبق برنامه، کار احداث نخستین واحد تولید این بمب‌ها نیز تا ماه مارس سال 2020 میلادی به پایان خواهد رسید.

اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا که در سال 2000 میلادی توسط کنگره این کشور تأسیس شد، یکی از زیرمجموعه‌های وزارت انرژی آمریکا است که وظیفه دارد امنیت ملی این کشور را با استفاده از کابردهای نظامی دانش هسته‌ای ارتقاء دهد. این اداره وظیفه حفظ و ارتقای امنیت، ایمنی و کارآیی زرادخانه تسلیحات هسته‌ای آمریکا را بدون توسل به آزمایش های انفجاری هسته‌ای، بر عهده دارد.

کاهش خطرهای جهانی ناشی از تسلیحات کشتار جمعی، فراهم کردن پیشرانه‌های ایمن و مؤثر هسته‌ای برای (کشتی‌های) نیروی دریایی آمریکا و رسیدگی به اوضاع اضطراری هسته‌ای در آمریکا و خارج از این کشور، از دیگر وظایف اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا است.

کد خبر 380652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha