همشهری آنلاین: فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش (هوانیروز) گفت: نام این یگان عملیاتی واکنش سریع با اغلب عملیات ارتش و سپاه عجین شده و افتخار جاودانی برای این یگان به ارمغان آورده است.

یوسف قربانی

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی روز سه شنبه در حاشیه خاکسپاری پیکر مطهر و نورانی یک شهید گمنام دفاع مقدس در قرارگاه فرماندهی این نیرو در جمع خبرنگاران این مطلب را عنوان کرد و گفت: هوانیروز یکی از کارآمد ترین یگان های نیروی زمینی ارتش است که از آغاز جنگ تحمیلی بالگردهای خود را در انواع مختلف کبرا، 214، شنوک، 205 و 206 به مناطق عملیاتی مختلف اعزام و با استقرار در شهرهای ارومیه، مراغه، سقز، سنندج، سرپل ذهاب، گیلانغرب، ایلام، دزفول، اهواز و ماهشهر از روز 31 شهریور 59 با دشمن بعثی وارد نبرد شد.

وی توضیح داد: با آغاز سلسله عملیات آفندی و پدافندی یگان های ارتش و سپاه پاسداران هوانیروز همواره در راستای پشتیبانی آتش، تخلیه مجروحین، هلی برن، حمل تدارکات از راه هوا و شناسایی هوایی مورد استفاده قرار گرفت که این همکاری تا امروز نیز ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به ارتقای توان رزمی این یگان در زمان حاضر با استفاده از صنایع بومی و متخصصان داخلی اظهار داشت: امروز هوانیروز با مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی همچون دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی در راستای ارتقای توان رزمی و تجهیزاتی ارتباط خوبی برقرار کرده و تحقیقات خود را در رابطه با سامانه دید در شب، سامانه‌های موشکی برد بلند و نهضت‌ قطعه‌ سازی با توان بیشتری دنبال می‌ کند.

فرمانده هوانیروز ارتش توضیح داد: به حول و قوه الهی از زمانی که در سمت فرماندهی این یگان قرار گرفتم با حمایت‌های همه جانبه فرمانده ولایی نیروی زمینی توانستیم هوانیروز را به سطحی از توان و آمادگی برسانیم که حتی پیش از انقلاب نیز که تمامی سامانه‌ها و تجهیزات‌مان نو و جدید بودند از چنین قدرتی برخوردار نبودیم.

امیر سرتیپ دوم قربانی ادامه داد: هوانیروز همچون دوران دفاع مقدس به عنوان نیرویی واکنش سریع در خدمت قرارگاه‌های ارتش و سپاه پاسداران قرار دارد و هرگاه که لازم باشد طبق دستور سلسله مراتب فرماندهی به سرعت در منطقه درگیری حاضر شده و پاسخ دشمنان را با تمام توان خواهد داد.

پیکر پاک یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز (سه شنبه) در قرارگاه فرماندهی هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران(هوانیروز) به خاک سپرده شد.

هوانیروز ارتش 250 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که 170 تن از آنان در دوران دفاع مقدس و 80 تن دیگر در درگیری با اشرار، گروهک های تروریستی و سایر ماموریت های محوله به هوانیروز به فیض رفیع شهادت نائل شدند.

کد خبر 380647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha