«برنامه داریم تا در پایان این چهار سال ۲۰ هزار شرکت کسب و کار نوپا و هزار شرکت متوسط، ۱۰۰شرکت بزرگ و بین سه تا پنج شرکت بین‌المللی(یونیکوم) را ایجاد کنیم، اکنون در حوزه‌های تجارت الکترونیک، خرید و فروش آنلاین و سرویس‌های خدماتی این ظرفیت وجود دارد و بزرگ‌ترین کمکی که ما می‌توانیم انجام دهیم آن است که موانع کسب و کار آنها را برطرف کنیم».

 محمد جواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات روز گذشته در مراسم معارفه خود با اعلام اين مطلب افزود: در سال ۹۵ در كسب‌وكارهاي نوپا و خدمات مبتني بر فناوري اطلاعات ۱۰۰ هزار شغل ايجاد شده كه معادل دو برابر شغل از ابتداي انقلاب تا‌كنون است. در برنامه ششم توسعه دولت مكلف شده سالانه ۹۵۰ هزار شغل ايجاد كند كه ۱۰۰ هزار شغل درحوزه فناوري اطلاعات است، البته وزارت ارتباطات متولي ايجاد شغل نيست اما مي‌تواند زيرساخت‌ها را ايجاد كند، بايد 1.5درصد را ارتقا داده تا به عدد ۷۰۰ هزار شغلي كه در فناوري اطلاعات ديده شده برسيم.

وي همچنين از پيگيري حقوقي موضوع حذف اپليكيشن‌هاي ايراني از اپ‌استور در راستاي حمايت از كسب‌وكارهاي نوپاي داخلي و تكليف شوراي‌عالي فضاي مجازي براي مذاكره با تمامي شبكه‌هاي اجتماعي مسدود شده در ايران خبر داد و افزود: بنا بر آخرين آمار ۱۱ درصد گوشي‌هاي هوشمند ايران اپل است كه بيانگر علاقه‌مندي مردم به دسترسي و استفاده از سرويس‌هاي عرصه فناوري در كشور است‌ و طبيعتا انتظار مي‌رود اپل به كاربران خود احترام بگذارد. ‌ وي از پيگيري اين موضوع توسط وزارت خارجه كشورمان خبر داد و افزود: احساس مي‌كنيم اين مسئله با پيگيري‌هاي ديپلماتيك و حقوقي رفع و سوءتفاهم برطرف شود زيرا به لحاظ قانوني مشكلي وجود ندارد. در تلاش براي حمايت از اپليكيشن‌هاي داخلي هستيم و اين موضوع را از چارچوب‌هاي قانوني پيگيري حقوقي مي‌كنيم و اگر غيراز چارچوب‌هاي معمول خصومتي وجود دارد، موضوع را با نگاه ديگري پيگيري خواهيم كرد.

کد خبر 380556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha