عصر روز شنبه ده‌ها هزار اسپانیایی در شهر بارسلون یک راهپیمایی برگزار کردند که هدف آن اعلام اتحاد اسپانیایی‌ها علیه تروریسم بود.

پیام اسپانیایی‌ها به شاه فیلیپ در راهپیمایی  بارسلون

اين تجمع با حضور بيش از 500هزار نفر يك مهمان ويژه داشت: فيليپ ششم پادشاه اسپانيا. اين نخستين بار در 4دهه گذشته است كه يك پادشاه اسپانيايي در تظاهراتي سراسري شركت مي‌كند.

اين تجمع در واكنش به حملات هفته پيش داعش در داخل و اطراف بارسلون برگزار شد. جمعه 2هفته پيش راننده خودروي وني كه بعدا معلوم شد از اعضاي داعش است، به ميان عابران پياده در خيابان معروف و نماد گردشگري بارسلون رفت و در اين حمله 15نفر را كشت. ساعاتي بعد هم در شهري اطراف بارسلون 4عضو ديگر داعش قصد انجام حمله مشابهي را داشتند كه در درگيري با پليس كشته شدند. اما تصويري از تجمع روزشنبه در رسانه‌ها منتشر شد كه مورد توجه قرار گرفت و كل اخبار مربوط به اين تجمع را تحت‌الشعاع قرار داد.

در نزديكي شاه اسپانيا و در ميان صفوف مردم، چند نفر پلاكاردي در دست داشتند كه روي آن خطاب به شاه نوشته شده‌بود: فيليپه، كسي كه صلح مي‌خواهد، سلاح نمي‌فروشد.

اين اعتراضي است به فروش تسليحات از طرف اسپانيا به كشورهاي خاورميانه و عرب. همچنين در تظاهرات عصر شنبه خواهر 2نفر از مظنونان تروريستي كه به اتهام عضويت در داعش و شراكت در حملات بارسلون دستگير شده‌اند، سخنراني كرد و درحالي‌كه گريه مي‌كرد، از مردم خواست در مقابل افراط‌گرايي متحد شوند.

کد خبر 380462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha