سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: علاقه بسیاری به خوابیدن در کیسه خواب‌های معلق وجود دارد، اما قرار گرفتن در معرض عناصر مزاحمی که موجب سلب آسایش می‌شود همیشه یکی از مشکلات بوده است.

طراحی یک کیسه خواب معلق سازگار با محیط

به گزارش ایسنا، در کیسه خواب جدید چند راه‌حل هوشمندانه برای راحتی و گرم نگه داشتن افراد به کار گرفته شده است.

کیسه خواب جدید که یک کیسه خواب همه چیز تمام است، شل (Shel) نام دارد.

این کیسه خواب طوری طراحی شده تا از نفوذ سرما، آب باران و پشه‌های مزاحم جلوگیری کند. نتیجه این که این کیسه خواب معلق در واقع به عنوان یک پناهگاه امن مورد استفاده قرار می‌گیرد و جایگزین مناسبی برای کیسه خواب‌های معمول است.

طراحان شل مدعی هستند که نصب و استفاده از این کیسه خواب معلق بسیار آسان است و به راحتی می‌توان به انواع دلخواه آن را نصب و استفاده کرد. همچنین داخل این محصول حتی در هنگام بارش برف و در هوای خیلی سرد هم گرم باقی می‌ماند. می‌توان توسط یک زیپ، اندازه فضای داخلی را به دلخواه تغییر داد. این کار موجب تغییر دما نیز می‌شود.

شل قابلیت نصب چراغ برای استفاده در شب مثلا برای مطالعه را نیز دارد. همچنین دریچه‌های محافظت شده مختلفی برای تهویه و ورود هوای تازه یا بررسی شرایط هوای بیرون قبل از بیرون آمدن از کیسه خواب تعبیه شده است.

شل هنگام باز شدن 3.35 متر طول داشته و 700 گرم وزن آن است و می‌تواند به منظور حمل آسان، به یک ساک 1.9 لیتری تبدیل شود.
طراحی شل 15 هزار دلار هزینه در بر داشته است و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، نمونه‌های اولیه آن در ژانویه 2018 با قیمت 89 دلار در دسترس خواهد بود.

کد خبر 380455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha