همشهری آنلاین: در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان که در پاریس برگزار می‌شود، یزدانی به مرحله فینال رسید اما احسان‌پور، اطری و محبی حذف شدند.

حسن یزدانی

به گزارش فارس، مسابقات چهار وزن اول رقابت‌های کشتی آزاد قهرمان جهان از ظهر امروز (به وقت ایران) در پاریس فرانسه آغاز شده است که نمایندگان کشورمان در اوزان 57، 61، 86 و 125 کیلوگرم به مصاف حریفانشان رفته‌اند.

  • نتایج آزادکاران کشورمان در 4 وزن اول به شرح زیر است:

اطری حذف شد

در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری در دور اول با نتیجه 6 بر یک مقابل زهیر اِل اوراکی از فرانسه به برتری دست یافت، اما در دور بعد با نتیجه 3 بر صفر مغلوب توماس گیلمان، دارنده مدال برنز جوانان جهان از آمریکا شد که با توجه به حضور حریفش در فینال به گروه شانس مجدد رفت تا برای کسب مدال برنز تلاش کند.

اما در این مرحله با نتیجه 6 بر 4 مغلوب آندری یاتسنکو از اوکراین شد و از گردونه مسابقات کنار رفت. این نتیجه در حالی رقم خورد که مسابقه با نتیجه 4 بر 4 به سود اطری به پایان رسیده بود، اما با اعتراض مربیان اوکراین 2 امتیاز که به نظر درست نمی‌رسید به حریف اطری دادند تا از گردونه مسابقات حذف شود.

حذف احسان پور و سومین حضور با دست خالی

در وزن 61 کیلوگرم که 31 نفر وزن کشی کرده‌اند، بهنام احسان‌پور در دور اول با نتیجه 5 بر 3 مقابل هان سونگ کیم، نایب قهرمان سال 2017 آسیا از کره شمالی به پیروزی رسید، اما در دور دوم با نتیجه 7 بر 2 مغلوب یولیس بونه رودریگوئز، دارنده مدال برنز جهان و نفر پنجم المپیک از کوبا شد که باتوجه به حضور حریفش در فینال به گروه شانس مجدد رفت تا برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه‌نهایی مقابل حاجی علی‌یف، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آذربایجان، احسان‌پور از گردونه مسابقات کنار رفت تا برای سومین سال متوالی با دست خالی با مسابقات جهانی وداع کند.

یزدانی فینالیست شد

در وزن 86 کیلوگرم که 34 نفر حضور دارند حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور بعد با نتیجه 12 بر 2 مقابل عظمت دولت بیکوف، نایب قهرمان آسیا از قزاقستان به پیروزی رسید. وی در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر صفر پیتر یانولوف، دارنده مدال نقره بازی‌های اروپایی از مولداوی را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد.

یزدانی در این مرحله نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد آلکساندر گوستی‌یف، نایب قهرمان اروپا از آذربایجان گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. وی برای حضور در فینال با نتیجه 4 بر صفر مقابل ولادیسلاو والیف، دارنده مدال طلای جوانان جهان از روسیه به پیروزی رسید و فینالیست شد.

حریف وی در این دیدار بوریس ماکویف از اسلواکی است.

حذف محبی با شکست مقابل نماینده آمریکا

در وزن 125 کیلوگرم یدالله محبی در دور اول با نتیجه 3 بر 2 از سد داوید مودزمانشویلی (گرجستانی الاصل) نایب قهرمان المپیک 2012 و برنز جهان از ازبکستان گذشت.

وی در دور بعد نیز با نتیجه 6 بر 2 مقابل آلن زاسایف، نایب قهرمان جهان و المپیک ریو از اوکراین به پیروزی رسید، اما در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 5 بر 4 مغلوب نیکولاس گویازدوفسکی از آمریکا شد که با توجه به شکست حریف آمریکایی در دور بعد مقابل طاها آکگول، قهرمان المپیک و جهان از ترکیه، محبی از گردونه مسابقات کنار رفت. در این وزن 24 نفر حضور دارند.

کد خبر 380199

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha