همشهری آنلاین: معاون اول قوه قضائیه گفت: سه قوه در وزارت دادگستری دخالت دارند و وزیر دادگستری پشتوانه محکمی دارد.

به گزارش مهر، غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه وزیر دادگستری گفت: در نظام جمهوری اسلامی پذیرش مسئولیت و واگذاری آن به دیگری شکر خدا را دارد چرا که فرصتی برای خدمت رسانی به مردم است.

وی افزود: به لحاظ مسئولیتی که در مقابل مردم داریم بیش از پیش توسل به خداوند هم وجود دارد و اگر خداوند عنایت نکند برخی از مسئولیت ها ممکن است مظلمه باشد.

محسنی اژه ای افزود: وقتی مسئولیتی را در نظام جمهوری اسلامی می طلبیم باید از خداوند طلب استمداد کنیم.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: وزارت دادگستری تنها وزارتی است که هر سه قوه در آن دخالت دارند. رئیس قوه قضائیه بعد از مشورت ها، فردی را به عنوان وزیر انتخاب و به رئیس قوه مجریه پیشنهاد می کند و رئیس دولت بعد از سبک و سنگین کردن، به مجلس معرفی می کند و در نهایت نمایندگان هم فرد منتخب را بررسی می کنند.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد؛ مسائل روابط سه قوه برعهده وزارت دادگستری است و از خود می پرسم این یعنی چه و آیا در وظایف وزارت به درستی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه قوا باید با هم همکاری داشته باشند گفت: از جاهای مختلف نیامدیم اما بالاخره موضوع هماهنگی بسیار مهم است.

وی خطاب به آوایی گفت: از ایشان می خواهم در رابطه با این وظیفه وزارت دادگستری تامل بیشتری کنند. وزیر دادگستری تنها وزیری است که از امور سه قوه آگاه است و از تمامی تصویب های دولت آگاه است و از سویی در جلسه مسئولان عالی قوه قضائیه شرکت کرده و در مجلس هم روابط خوبی دارد.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: مسائل زیادی مطرح است و شاید نتوان در یک فرصت و امکانات مشخص مورد رسیدگی قرار گیرد.

محسنی اژه ای افزود: باید در چارچوب موازین شرعی در راستای رفع مشکلات مردم و کارآمد کردن نظام و با روحیه شجاعت و با اتکای به خدا کار را به جلو ببریم.

وی با بیان اینکه امروز باید کاری کنیم که نظام کارآمد باشد، گفت: اگر تلقی شود که بخشی از نظام کارآمد نباشد هم گناه است و هم بدترین مشکلی است که ممکن است با آن مواجه شویم.

کد خبر 379956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha