یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

قضات دادگاه کیفری به ۲ پرونده قتل رسیدگی کردند که در هر دو مورد متهمان توانسته‌اند با جلب رضایت اولیای دم از قصاص نجات یابند.

متهم

نخستين متهم جواني است كه پدرش را به قتل رسانده و دومين نفر پسري است كه در 18سالگي مرتكب قتل شده بود.
در دومين روز از سال 90 به مأموران كلانتري 172حرم حضرت عبدالعظيم خبر رسيد مردي 74ساله با ضربه چاقو به قتل رسيده است. شواهد حاكي از آن بود كه ضارب پسر معتاد مقتول است كه در حال پرسه‌زدن در پارك نزديك خانه‌شان دستگير شد.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه مقتول همان روز از سفر حج بازگشته بود و اعضاي خانواده در حال توزيع‌كردن گوشت قرباني بودند كه اين اتفاق افتاد. متهم در بازجويي‌ها گفت: همه اعضاي خانواده رفته بودند تا بين همسايه‌ها گوشت قرباني توزيع كنند كه من سراغ پدرم رفتم و از او پول خواستم اما او گفت چون من اعتياد دارم حاضر نيست پولي بدهد.

آن زمان نياز شديدي به مواد‌مخدر داشتم و حالم خوب نبود. به همين دليل با چاقويي كه از آشپزخانه برداشته بودم ضربه‌اي به او زدم و گريختم. اين جوان مدتي بعد در شعبه‌74 دادگاه كيفري سابق استان تهران محاكمه و به قصاص محكوم شد اما چند روز قبل اولياي دم كه فرزندان مقتول بودند برادرشان را بخشيدند. در اين شرايط وي ديروز در شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي اصغر عبداللهي به لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه شد. او گفت كه از كرده‌اش پشيمان است و قول مي‌دهد براي اعضاي خانواده دردسري درست نكند. در اين شرايط قضات دادگاه وي را به تحمل 6سال و 4‌ماه حبس محكوم كردند.

دومين متهمي كه به لحاظ جنبه عمومي محاكمه شده جواني است كه روز 18شهريور‌ماه سال 92 در پارك لاله دست به جنايت زده بود. او كه آن زمان 18سال داشت در جريان درگيري چند جوان با چاقو مرتكب قتل شد. او در اعترافاتش گفت: يكي از دوستانم با دختر جواني كه به او علاقه داشت تماس گرفت اما گوشي را پسر ديگري جواب داد.

آنها با يكديگر قرار دعوا گذاشتند و فرداي آن روز من هم همراه دوستم به پارك لاله رفتم و در جريان درگيري ناخواسته مرتكب قتل شدم. با وجود ندامت اين جوان قضات شعبه 71دادگاه كيفري سابق وي را به قصاص محكوم كردند. درحالي‌كه اين رأي قطعي شده بود، خانواده مقتول حاضر شدند در برابر دريافت ديه اعلام گذشت كنند. در جلسه‌اي كه ديروز در شعبه دوم دادگاه كيفري يك برگزار شد، متهم گفت: در زندان به اندازه كافي اصلاح شدم و سختي زيادي تحمل كردم. وي در ادامه دست پدر مقتول را بوسيد و از او حلاليت طلبيد. قرار است قضات دادگاه به‌زودي درباره اين متهم تصميم‌گيري كنند.

کد خبر 379771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha