تأخیر در پرواز‌های هواپیمایی زاگرس به بازداشت مدیر ایستگاه این شرکت در فرودگاه مشهد منجر شد

بازداشتی که بر اثر ورود دادستانی مشهد به ماجرای تأخیر پروازهای شرکت زاگرس و عدم‌پاسخگویی نماینده این شرکت به مسافران بوده و در نهایت با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به پایان رسیده اما واکنش رئیس شرکت هواپیمایی زاگرس را نیز در پی داشته است.

هوشنگ صديق، مديرعامل شركت هواپيمايي زاگرس با تأييد بازداشت نماينده زاگرس در مشهد، مدعي شد: در برخوردي عجيب به پاي نماينده زاگرس پابند زده‌اند و او براي ساعت‌ها در بازداشت بوده است؛ درحالي‌كه در هيچ جاي دنيا بازداشت نماينده يك شركت هواپيمايي به‌دليل تأخير در پرواز سابقه ندارد.

پيش از اين در اسفند سال گذشته نيز دادستان مشهد، خلبان شركت ماهان را به اتهام نگهداري و توقيف غيرقانوني حدود 500مسافر در هواپيما بازداشت و روانه زندان كرد. همچنين چند روز پس از اين اتفاق، مديركل فرودگاه‌هاي خراسان رضوي نيز به اتهام معاونت در توقيف غيرقانوني مسافران در 3پرواز ماهان، معراج و آتا بازداشت و پس از 3ساعت بازجويي فني و تخصصي با قرار قانوني روانه زندان شد.

اين بازداشت‌ها مربوط به تأخير پروازهايي بود كه به واسطه برف و كولاك شديد زمستان گذشته در فرودگاه مشهد با وجود سوار شدن مسافران به هواپيما با تأخيرهاي چند ساعته مواجه شده بودند. دادستان مشهد همچنين در ماجراي تلخ تصادف زنجيره‌اي نوروز 96در مشهد نيز رئيس پليس راهور خراسان رضوي را براي اداي توضيحات احضار و پس از تفهيم اتهام با قرار قانوني كفالت آزاد كرد. حالا اما در نمونه‌اي متفاوت، نماينده ايستگاه شركت‌ هواپيمايي زاگرس به‌دليل تأخير پرواز بازداشت شده است.

به گفته مديرعامل شركت هواپيمايي زاگرس، درصورت ادامه اين رفتارها، امكان توقف پروازهاي اين شركت هواپيمايي به مشهد وجود خواهد داشت. به گزارش ايسنا، صديق، بازداشت نماينده اين شركت به‌دليل تأخير پرواز را قابل‌قبول نمي‌داند؛ چراكه طبق قوانين سازمان هواپيمايي، ايرلاين در تأخيرهاي بيش از 2ساعت مي‌تواند نسبت به لغو پرواز اقدام كند و مسافران را براي دريافت مبلغ بليت خود به آژانس‌هاي مربوطه بفرستد اما شركت زاگرس تلاش كرده شرايط را براي انجام پرواز در فرودگاه مشهد فراهم كند.

به گزارش همشهري، گزارش سازمان هواپيمايي كشوري از تأخير پروازهاي داخلي نشان مي‌دهد كه همواره نزديك به نيمي از اين پروازها با تأخير انجام مي‌شوند اما اين مسئله به برخورد قضايي منجر نمي‌شود. تازه‌ترين گزارش شركت فرودگاه‌هاي كشور نيز نشان مي‌دهد در تيرماه سال‌جاري از 6هزار و 102پرواز انجام شده از فرودگاه مهرآباد، 2هزار و 939پرواز معادل 48.16درصد با تأخير همراه بوده است.

در‌ماه مورد گزارش، شركت هواپيمايي زاگرس 525پرواز انجام داده كه 49درصد آن با تأخير مواجه بوده است؛ همچنين اين شركت در ماه‌هاي فروردين، ارديبهشت و خرداد سال‌جاري نيز به‌ترتيب 47، 49و 44درصد از پروازهاي خود را با تأخير انجام داده است.

کد خبر 379559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha