رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: ایجاد بازار کار و اشتغال‌زایی نخستین و مهم‌ترین دستاورد طرح‌هایی همانند ایده‌بازار تخصصی شهری است.

بابك نگاهداري اظهار داشت: طي 4سال گذشته تعداد 30 اقدام تأسيسي در مركز مطالعات صورت گرفت كه يكي از آنها ايده بازار تخصصي شهري بود. وي با بيان اينكه 6 جلسه براي 6 پروژه كه قرار است به‌زودي افتتاح شوند در مركز مطالعات برگزار شده است، افزود: با تلاش همكاران توانسته‌ايم انتشارات اين مركز را رشد دهيم،

به‌طوري كه بيش از 300جلد كتاب در يك آرشيو مجهز در اين مركز نگهداري مي‌شود. نگاهداري تصريح كرد: اين مركز در رابطه با پروژه‌هاي شهري رشد چشمگيري داشته، به‌طوري كه در سال92، تعداد 121پروژه شهري و در سال 95، تعداد 244پروژه شهري در اين مركز داشته‌ايم، همچنين تعداد نشست‌هاي تخصصي داراي رشد دو برابري بوده است.
رئيس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران با اشاره به اينكه در تلاش هستيم تا بتوانيم رشد و توسعه پروژه‌هاي شهري را افزايش دهيم و در اين راستا زنجيره از ايده تا ثروت را رشد دهيم، اضافه كرد: در يك رويكرد نوين وظيفه اين مركز تنها پژوهش نيست، بلكه ايده‌سازي‌ و تجاري‌سازي‌ پروژه‌هاست.

وي تصريح كرد: برپايي اين ايده بازار نخستين حلقه را ايجاد كرده است و اميدواريم ساير دستگاه‌هاي مرتبط، ساير حلقه‌ها را پوشش دهند. نگاهداري تأكيد كرد: درباره ايده بازار و فعاليت‌هاي مربوط به ايده‌پردازي چند جنبه مهم وجود دارد كه نخستين و مهم‌ترين آن بحث اشتغال‌زايي و ايجاد بازار كار براي قشر تحصيلكرده و رفع بيكاري است كه ريشه در فناوري نوين دارد و اگر مراحل تكامل اين ايده‌ها تا رسيدن به بازار طي شود، موجب رفع بيكاري خواهد شد.

رئيس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران عنوان كرد: دومين جنبه آن بحث ثروت‌آفريني ملي است كه ارزش افزوده مبتني بر فناوري نقش مهمي در ارزش افزوده بيشتر نسبت به ساير پروژه‌ها و نقش‌آفريني آن در ثروت‌آوري ملي براي كل كشور دارد. وي گفت: جنبه ديگر اين است كه بسياري از اين ايده‌ها و فعاليت‌هاي دانش‌بنيان باعث ايجاد شفافيت و سلامتي در طراحي خدمات نوين شده و موجب شده تا سيستم نظارتي نوين و در نتيجه افزايش اعتماد عمومي، احساس سلامت و شفافيت در ميان مردم ايجاد شود.

نگاهداري با بيان اينكه بحث بعدي تحول‌آفريني در بعد مديريت است كه سطح ارائه خدمات را بالا مي‌برد، افزود: سرمايه‌گذاري در بحث نوين شهري هنوز در كشور ما به درجه لازم نرسيده و بخش خصوصي هنوز اين قدرت را پيدا نكرده است و دولت و شهرداري در حال تلاش براي حل مشكل سرمايه‌گذاري هستند كه با وجود مشكلاتي كه وجود دارد، براي رشد و پيشرفت شهر چاره‌اي جز طي كردن اين ميسر نداريم.

رئيس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران ضمن تشكر از معاون علم و فناوري رئيس‌جمهور در اين‌باره اظهار اميدواري كرد كه با همكاري دستگاه‌هاي مرتبط، شاهد رشد اجتماعي، علمي و فرهنگي سطوح مختلف شهري باشيم. وي در پايان خاطرنشان كرد: از مجموع آثار ارسال شده به دبيرخانه تعداد 52 ايده مربوط به معماري و شهرسازي، 136 ايده حمل نقل و ترافيك، 211 ايده مربوط به محيط‌زيست و خدمات شهري، 67ايده اقتصاد و مديريت شهري، 123ايده اجتماعي و فرهنگي، 45ايده فني و عمراني همچنين 20ايده در زمينه بحران بوده است و درنظر داريم روي بحث بحران تمركز بيشتري داشته باشيم.

کد خبر 379376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha