همزمان با اعطای درجه‌های هشداردهنده ۱۲+ به «پا تو کفش من نکن» و ۱۸+ به «تابستان داغ»، گروه هنر و تجربه هم از نخستین روز شهریورماه با درجه ۱۶+ میزبان دومین تجربه کارگردانی بهرام بهرامیان می‌شود.

فیلم سیننما

به گزارش همشهري، بيست و نهمين دوره جشنواره فيلم فجر ميزبان نخستين فيلم بلند كارگرداني بود كه از 88 تا امروز روزهايي پرفراز‌و‌نشيبي‌ را در زندگي پشت سر گذاشته است. بهراميان كه «آل» را به تهيه‌كنندگي زنده‌ياد علي معلم ساخته بود، در سينما، تلويزيون و البته زندگي شخصي چندان روز خوش نديد؛

سريال «ساعت شني» او حسابي جنجالي و گرفتار مميزي شد و «جاده قديم» هم به‌دليل گويش عجيب بازيگرانش مورد بي‌مهري قرار گرفت. «پريناز» گرچه سال89 ساخته شد اما تا همين اواخر اميدي به اكران نداشت. مشكلات شخصي بهراميان هم مزيد بر علت شده بود تا او چندان پيگير سرنوشت فيلم نباشد.

حالا مدتي است آسمان زندگي فيلمساز پرحاشيه اندكي آفتابي شده و نام او دوباره سر زبان‌ها افتاده است. خبر خوب براي بهراميان اكران پريناز پس از 7سال توقيف آن هم در گروه هنر و تجربه است. هر چند فيلم برچسب 16+ خورده و طبعا بخشي از مخاطبان خود را از دست مي‌دهد.

پريناز از نخستين چهارشنبه شهريور علاوه بر تهران در سينماهاي هنر و تجربه مشهد، اصفهان، شيراز، بابل، كرمان، رشت، تبريز، گرگان، قم، نيشابور، اهواز و همدان هم روي پرده مي‌رود. فاطمه معتمدآريا، مصطفي زماني، فرهاد آييش، طناز طباطبايي، مژگان بيات، شبنم قلي‌خاني، فرخ نعمتي و مائده طهماسبي بازيگران اين فيلم هستند كه ماجراي زندگي دختربچه‌اي يتيم را روايت مي‌كند و جالب اينكه دختربچه‌ها نمي‌توانند اين فيلم را در سينما تماشا كنند.

بهراميان غير از پريناز به يك دليل ديگر هم مورد توجه قرار گرفته است؛ او اين روزها روي صندلي كارگرداني سريال «از يادها رفته» براي شبكه5 نشسته و اين ملودرام تاريخي را در ۵۰ قسمت با موضوع زندگي دختري جوان مي‌سازد. ميترا حجار تازه‌ترين بازيگر سريال است و نقش فروغ را بازي مي‌كند كه در فرانسه درس خوانده و پيش از كودتاي 1320به ايران بازمي‌گردد. حسين ياري، ليلا بلوكات، سيما تيرانداز، مهدي سلوكي، رضا يزداني، رسول نجفيان، حبيب دهقان‌نسب و عليرام نورايي ديگر بازيگران از يادها رفته هستند كه بايد اميدوار باشيم در زمان پخش به سرنوشت ساعت شني و جاده قديم گرفتار نشود. هر‌چند بهراميان نشان داده راه حاشيه و جنجال و مميزي را بهتر از ديگر راه‌ها مي‌شناسد.

کد خبر 379015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha