سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: احسان محمدحسنی که چند مسئولیت مهم فرهنگی برعهده دارد، روز گذشته در آستانه روز خبرنگار برای نخستین‌بار در نخلستان اوج مقابل نمایندگان رسانه‌های گروهی نشست و از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان هنری رسانه‌ای اوج و تولید ۵ فیلم برای نمایش در سی‌وششمین جشنواره فجر گفت.

احسان محمدحسنی

به گزارش همشهري، رئيس سازمان اوج كه همزمان مديرعامل بنياد فرهنگي روايت و مسئول بسيج هنرمندان هم هست با بيان اينكه «سازمان اوج رقيب هيچ سازمان و نهادي حتي صدا و سيما نيست»، از 5فيلم سينمايي اوج براي حضور در جشنواره فجر امسال به اين ترتيب رونمايي كرد؛ «به وقت شام» به كارگرداني ابراهيم حاتمي‌كيا، «تنگه ابوغريب» به كارگرداني بهرام توكلي، «توهم توطئه» به كارگرداني احمدرضا معتمدي، «نايله» به كارگرداني اصغر عباسي (فيلم اول) و سرانجام «طيب‌خان» به كارگرداني مسعود ده‌نمكي؛ ضمن اينكه در كنار اين 5فيلم، توليد 12پروژه سينمايي ديگر هم براي سال آينده تدارك ديده شده است.

  • هزينه كردن براي نامداران

يكي از مهم‌ترين پروژه‌هاي در دست توليد اوج «هنگام بيداري» به كارگرداني سيروس مقدم است كه اين روزها در حال آماده‌سازي فصل پنجم «پايتخت» است. سريال تاريخي مقدم يك پروژه الف ويژه است و زمستان امسال در جنوب ايران مقابل دوربين مي‌رود. محمدحسني با اشاره به نگارش و بازنويسي فيلمنامه 15سريال، درباره هزينه توليد به وقت شام به خبرنگاران گفت: حاتمي‌كيا ترجيح مي‌دهد بدون حاشيه پيش برود و فيلم او در مراحل پاياني فيلمبرداري است. به وقت شام 8ميليارد تومان هزينه دارد اما گروه تلاش مي‌كند با رقمي كمتر كار را به سرانجام برساند.

  • كنسرت خواننده مسلمان

در چند سال اخير بحث‌هايي درباره احتمال حضور سامي يوسف در ايران درگرفته و در اين ميان سازمان اوج هميشه يك پاي ماجرا بوده است. رئيس اوج درباره احتمال برگزاري كنسرت اين خواننده نامدار مسلمان در ايران چنين اظهارنظر كرد: «مذاكره ما با سامي يوسف همچنان ادامه دارد و اگر در بحث مالي به توافق برسيم، براي بهار سال آينده كنسرت ايشان را در شهرهاي تهران، تبريز و اصفهان برگزار مي‌كنيم.»

  • پروژه ناتمام صدام

محمدحسني در بخشي از نشست خود گريزي هم به سرنوشت «صدام» زد و گفت: «اين پروژه از همان ابتدا در اوج شروع شد و عليرضا نادري نگارش آن را آغاز كرد. متأسفانه كار نوشتن فيلمنامه با بيماري و در نهايت درگذشت پسر ايشان همزمان شد و متن هم مشكلاتي داشت كه مي‌بايست بازنويسي مي‌شد. چون نادري انگيزه نداشت، گروهي تازه آمد اما نتوانست به متن وفادار باشد و متن تازه به تأييد اوج نرسيد. با اين همه، تلاش مي‌كنيم پروژه صدام به سرانجام برسد و بعد از هنگام بيداري سراغ آن برويم. ما البته عابربانك نيستيم و فكر و نگاه خودمان را داريم.»

کد خبر 378613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha