چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۸
۰ نفر

۳روز پس از آنکه معاون حقوقی پلیس راهور در گفت‌وگو با همشهری از تغییر آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی به نفع معلولان خبر داد، رئیس پلیس راهور جزئیات این تغییرات را اعلام کرد.

سردار تقي مهري گفت: با اين تغييرات كاربران نابيناي داراي عصاي سفيد و افراد معلول، كم توان و ناتوان داراي ويلچر در عبور از معابر مورد حمايت قرار گرفتند. به گفته وي جزئيات اين تغيير كه براساس پيشنهاد ناجا توسط هيأت دولت تصويب شده به شرح زير است:

1- پس از اين افرادي كه از صندلي چرخ دار (ويلچر) استفاده مي‌كنند اعم از اينكه ويلچر مكانيكي باشد يا برقي، در حكم عابر پياده محسوب مي‌شوند.

2- به ماده ١٣٠ آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي يك تبصره الحاق و اعلام شده رانندگان با مشاهده عابر پياده نابينا كه از عصاي سفيد استفاده مي‌كند موظف به توقف بوده و پس از عبور فرد نابيناي داراي عصاي سفيد حق عبور را دارند.

3- توقف در محل‌هايي كه مختص توقف معلولان و جانبازان است با الحاق يك بند به ماده ١٦٣ آيين‌نامه ممنوع اعلام شده است.

به ماده ١٢٩ آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي كه بر رعايت سرعت مطمئنه تأكيد مي‌كند، يك تبصره الحاق شده كه مي‌گويد رانندگان در مواجهه با افراد معلولي كه از ويلچر استفاده مي‌كنند يا نابيناي داراي عصاي سفيد بايد با سرعت مطمئنه حركت كنند. آنها بايد رعايت كنند تا در زمان عبور و مرور به افراد معلول، ناتوان و كم تواني كه از ويلچر استفاده كرده يا نابينايان داراي عصاي سفيد كه كاربر ترافيك هستند، آسيبي وارد نشود. در هر صورت تصادف با اين افراد تخطي راننده از سرعت مطمئنه را براي كارشناسان تصادف محرز خواهدكرد.

کد خبر 378137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha