عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک که قرار است دارندگان موتورسیکلت‌ها پرداخت کنند روزانه ۸۰۰ تومان است و قرار نیست که موتورسواران بهای زیادی را بپردازند.

موتور

مصطفي قنبرنژاد، مديركل واحد صدور آرم شهرداري تهران در اين‌باره گفت: هدف اصلي طرح ترافيك موتورسواران حل معضل ترافيك و بعد از آن آلودگي هواست. براساس مطالعاتي كه تا امروز انجام شده هر يك موتور كاربراتوري برابر با 5پرايد كاربراتوري آلودگي هوا ايجاد مي‌كند. در زمان‌هاي اضطرار كه كميته اضطرار تشكيل مي‌شود و شهردار و پليس راهور را موظف مي‌كند كه طرح ترافيك خودرو را از در منزل اجرا كنند، هيچ كنترلي روي موتورهايي كه در اين روز‌ها تردد مي‌كنند وجود ندارد.

مرحله ثبت‌نام طرح ترافيك موتورسواران در سايت motorcycle1396.tehran.ir از اول مرداد‌ماه آغاز شده و تا 8مرداد ۱۱ هزار و ۴۰۰موتورسيكلت در سامانه طرح ترافيك موتور ثبت نام كردند. قنبرنژاد در واكنش به اينكه باور عموم مردم اين است كه طرح ترافيك موتور براي درآمدزايي مطرح شده است، گفت: بحث ساماندهي موتورسواران براي ورود به طرح ترافيك هيچ ربطي به درآمدزايي ندارد.

اين طرح با اهداف ديگري اجرا مي‌شود؛ اول آنكه براي كنترل موتورسيكلت‌هايي است كه معاينه فني ندارند. دوم آنكه موتورهايي كه به سن فرسودگي رسيده و آلودگي هواي بيشتري را ايجاد مي‌كند. سوم موتورهايي كه پلاك تهران دارند و وارد اين محدوده مي‌شوند. البته دارندگان اين موتورهاي برقي لازم است كه حتما تا ۱۵ مرداد در سامانه ثبت نام كنند، اما نيازي نيست كه پولي بابت طرح ترافيك بپردازند. درست مانند خودروهاي برقي كه هيچ عوارضي پرداخت نمي‌كنند و معاف از پرداخت هزينه براي ورود به محدوده طرح ترافيك هستند.

کد خبر 377859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha