شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

اگر بخواهیم از عنوان متفاوت کتابی که جک بارنز پیش از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا با نام «آیا آنها پولدارند چون باهوشند؟» به یک برداشت ساده‌تر برسیم، باید بگوییم در این کتاب زمینه نابرابری‌های طبقاتی در ایالات متحده بررسی شده است.

کتاب

به گزارش همشهري، نويسنده كتاب گسترش پرشتاب قشري از متخصصان پردرآمد را در جامعه سرمايه‌داري آمريكا زير ذره‌بين برده و معتقد است كه اين جمع شايسته‌سالار و فرهيخته كه البته خود برگزيده هم هستند، تعدادشان اگر ده‌ها ميليون نباشد حتما ميليون‌ها نفر است و تشكيل شده‌ از دست‌اندركاران مشاغل دانشگاهي، رسانه‌هاي عمومي، اتاق‌هاي فكر و كارمندان پردرآمد سرپرستي، كارگزاري، وكلا، گروه‌هاي حامي منافع خاص و سازمان‌هاي غيردولتي. آنها مصمم هستند دنيا را فريب دهند تا اين افسانه را باور كنند كه پيشرفت‌هاي اقتصادي و اجتماعي جايزه‌اي بحق براي هوشمندي و تحصيلات و خدمات آنهاست.

جك بارنز، نويسنده كتاب دبير سراسري حزب كارگران سوسياليست است و از سال 1963 عضو كميته سراسري اين حزب بوده است. آيا آنها پولدارند چون باهوشند؟ شامل 3 فصل است؛ در فصل اول موجه جلوه دادن امتيازهاي طبقاتي بررسي شده، فصل دوم اختصاص دارد به سير صعودي تفكيك طبقات و بروز شايسته‌سالاري فرهيخته و در نهايت در فصل سوم موضوع دگرديسي آموزشي در طبقه كارگر و سرمايه‌دار مورد بحث قرار گرفته است. نشر طلايه پرسو اين كتاب 144صفحه‌اي را با ترجمه افشين صدرايي به بهاي 12هزار تومان روانه بازار نشر كرده است.

کد خبر 377736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha