شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

جلسه مشترک اعضای منتخب شورای پنجم پایتخت در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و مدیران ستاد هماهنگی شورایاری‌ها با حضور نایب‌رئیس شورای چهارم شهر تهران و رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها و به‌منظور آشنایی اعضای جدید شورا با نهاد مردمی شورایاری برگزار شد.

 در اين جلسه كه محمدجوادحق‌شناس، حسين خليل‌آبادي، الهام فخاري و حجت نظري از منتخبين شوراي شهر پنجم در كميسيون فرهنگي اجتماعي و مرتضي طلايي، رئيس ستاد هماهنگي شوراياري‌ها و جمعي از مديران اين ستاد حضور داشتند، اعضاي جديد با نهاد شوراياري، وظايف و كاركردهاي اين نهاد آشنا شدند.

در ابتداي جلسه مرتضي طلايي پس از خوشامدگويي به مهمان‌ها از آنها درخواست كرد تا پيش از شروع به‌كار رسمي شوراي پنجم، جلسه‌اي ميان اعضاي ستاد شوراياري ‌و تمام اعضاي شوراي پنجم برگزار شود. طلايي گفت: «هر 21عضو شوراي پنجم بايستي شوراياري‌ها را اداره كنند و بهتر اين است كه از آغاز به‌كار شوراي پنجم آشنايي جامع و كاملي با اين نهادهاي اجتماعي، مأموريت آنها و فضاي موجود داشته باشند تا هنگام ايفاي نقش نمايندگي بتوانند موفق‌تر عمل كنند و بدانند شوراياران چه وظايفي بر عهده دارند و تا به امروز كدام‌ چالش‌ها را از ميان برداشته‌اند.» وي در ادامه به برگزار نشدن انتخابات هيأت رئيسه شوراياري اشاره كرد و گفت: «هر سال انتخابات هيأت رئيسه شوراياري‌ها در تيرماه برگزار مي‌شد و نتايج تا مرداد‌‌ماه به تصويب مي‌رسيد اما امسال به‌دليل تغيير شهردار و اعضاي شوراي شهر اين انتخابات برگزار نشد.

هر چند برگزار نشدن انتخابات اين شايعه را به‌وجود آورد كه ممكن است شوراياران از صحنه مشاركت و فعاليت حذف شوند اما اطمينان دارم اعضاي شوراي پنجم آمادگي كامل براي صيانت و حفظ اين سرمايه اجتماعي يعني شوراياران را دارند و شوراياري تعطيل نخواهد شد.» وي با اشاره به حمايت چهارساله از شوراياري‌ها ادامه داد: 4سال به‌طور مستقل پشت شوراياري‌ها ايستاديم و براي قانوني‌شدن اين نهاد مردمي خون‌دل خورديم براي همين از شما منتخبان شوراي پنجم درخواست مي‌كنم اميد را در اين نهاد ماندگار كنيد و با حمايت از شوراياران تلاش گروه‌هاي پيشين را به سرانجام برسانيد.» وي تصريح كرد: شوراياري‌ها نبايد به‌عنوان يك مجموعه اداري و رسمي ديده شوند. بلكه شوراياري‌ها نهادهاي اجتماعي به وسعت شهر تهران هستند و وقتي از شوراياري‌ها صحبت مي‌كنيم در حقيقت از هويت، جغرافياي تهران و از تمام اقوام و قوميت‌هاي تهران سخن مي‌گوييم.

پس از اين خليل‌آبادي، منتخب شوراي پنجم از تبصره‌ها و قوانيني كه پيش روي شوراياران است سخن گفت. به اميد اينكه اين مشكلات توسط اعضاي شوراي پنجم از ميان برداشته شود. وي گفت: «اگر مي‌خواهيم در شهر تهران به يك نقطه اميد و ابتكار برسيم، بايد شوراياري‌ها را تقويت كنيم و تقويت شوراياري‌ها با رفع مشكلات حقوقي آنها انجام خواهد شد.» فخاري ديگر منتخب شوراي پنجم در ادامه صحبت‌هاي خليل‌آبادي گفت: «بايد مشاركت جوان‌ها را در شوراياري و سراي محله‌ها بالا ببريم تا خطر كارمندپروري از ميان برداشته شود. هرچند رسيدن به اين موضوع بسيار دشوار است.» در پايان جلسه نيز محمدجواد حق‌شناس از شوراياري به‌عنوان اتفاق خوب شهر تهران نام برد. به گفته وي، 354محله در تهران مي‌توانند هسته‌هاي اصلي فعاليت‌هاي اجتماعي باشند.

کد خبر 377626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha