همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دستوری واسیلی نبنزی معاون وزیر امور خارجه روسیه را به عنوان نماینده دائم این کشور در سازمان ملل منصوب کرد.

 نماینده جدید روسیه در سازمان ملل منصوب شد

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه روز پنج شنبه دستور ولادیمیر پوتین را منتشر کرد که در آن گفته شده است: واسیلی نبنزی به مقام نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و نماینده در شورای امنیت منصوب شد.

پایگاه اینترنتی دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه همچنین دستور دیگر پوتین را منتشر کرده که طی آن واسیلی نبنزی از مقام معاون وزیر خارجه روسیه عزل شده است.

بر اساس قانون اساسی روسیه، نمایندگان و فرستادگان دیپلماتیک روسیه به دیگر کشورها و سازمان های بین المللی توسط رییس جمهوری پس از رایزنی با کمیته ها و کمیسیون های ذیربط پارلمان روسیه منصوب می شوند.

واسیلی نبنزی متولد سال 1962 دانش آموخته انستیتو روابط بین الملل مسکو وابسته به وزارت خارجه شوروی سابق در سال 1983 است.

وی علاوه بر زبان روسی مسلط به زبان های انگلیسی و اسپانیایی و از سال 1983 در وزارت خارجه شوروی سابق و سپس روسیه کار می کند.

نبنزی از سال 1988 تا 1990 وابسته سیاسی سفارت شوروی در تایلند، از 1990 تا 1992 دبیر سوم و دوم در اداره سازمان های بین المللی وزارت خارجه شوروی بوده است.

از سال 1993 تا 1996 ریاست اداره سازمان های بین المللی وزارت خارجه روسیه را برعهده گرفت و پس از آن چهار سال مشاور عالی دفتر نمایندگی دائمی این کشور در سازمان ملل بود.

معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل (تا سال 2012) در ژنو و رئیس اداره همکاری های انسانی و حقوق بشر وزارت خارجه روسیه (تا سال 2013) از دیگر پست های نبنزی بود.
واسیلی نبنزی از ماه ژوئن سال 2013 تاکنون معاون وزیر خارجه روسیه بود.

ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه دوم اسفند ماه سال 95 درگذشت.

روابط مسکو با غرب به ویژه آمریکا از سال 2014 با فشارهای باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور به اتحادیه اروپا در بدترین حالت از زمان تشکیل روسیه نو پس از فروپاشی شوروی قرار گرفته است.

پس از بروز بحران در اوکراین، آمریکا، اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، مجموعه ای از تحریم های ضدروسی را وضع کردند و اوباما نیز اواخر سال گذشته 35 دیپلمات روسیه را اخراج کرد و این اقدام ها علیه مسکو در دولت دونالد ترامپ هم رو به گسترش است.

کد خبر 377549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha