همشهری آنلاین: وزیر انرژی امارات گفت: ممکن است به دلیل رسیدن به وضعیت مناسب در بازار نفت، تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپک، به فراتر از سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ میلادی برسد.

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ انگلیسی، «سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت: ممکن است در نشست اوپک که قرار است در ماه نوامبر سال جاری میلادی (آذر ماه) برگزار شود، به دلیل طولانی بودن دوره بهبود بازار نفت، توافق کاهش تولید تمدید شود.

این در حالی است که پیش از این، کشورهای عضو اوپک توافق کاهش تولید را تا سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی تمدید کرده‌اند.

همچنین وزیر انرژی امارات خاطرنشان کرد: گفتگو بر سر تمدید بیشتر توافق کاهش تولید وجود دارد؛ ضمن اینکه افزایش تولید لیبی و نیجریه که از این توافق معاف بودند، موجب برهم خوردن تلاش اوپک برای ایجاد توازن مجدد در بازار شده است.

المزروعی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که در نظر گرفتن تمدید توافق برای ما لازم است و تصمیم‌گیری بر سر این موضوع در جلسه بعدی اوپک در ماه نوامبر انجام خواهد گرفت.

وی گفت: بهبود بهای نفت تا سال ۲۰۱۸ میلادی زمان می‌برد و اینکه آیا در نیمه اول یا دوم سال باشد را، با توجه به شرایط بازار می‌بایستی اعلام کرد.

المرزوعی گفت: اوپک نیازمند کاهش بیشتر در ذخایر جهانی نفت است.

بر همین اساس، درحالیکه قرار است رشد تقاضای جهانی در نیمه دوم سال جاری میلادی تقریبا ۲ میلیون بشکه در روز بیشتر از نیمه اول سال باشد، افزایش عرضه در داخل و خارج اوپک حاکی از آن دارد که ذخایر جهانی نفت از روند کاهشی قابل توجهی برخوردار نخواهد بود.

پیش از این، وزیر انرژی عربستان از احتمال تمدید توافق کاهش عرضه نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای فراتر از مارس ۲۰۱۸ در صورت نیاز خبر داده بود.

کد خبر 377475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha