فهرست داوران بخش‌های مختلف هفتاد‌و‌چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز در حالی اعلام شد که رخشان بنی‌اعتماد یکی از داوران بخش افق‌هاست.

داوران جشنواره ونیز ۲۰۱۷ معرفی شدند

به گزارش همشهري، فيلمساز تحسين‌شده ايراني در حالي امسال براي داوري بخش افق‌ها به ليدو (محل برگزاري جشنواره ونيز) مي‌رود كه 3سال پيش با «قصه‌ها» جايزه بهترين فيلمنامه بخش مسابقه رسمي را برده بود. جاني آميلو، كارگردان ايتاليايي رياست هيأت داوران اين بخش را بر عهده دارد و امي كانان مان كارگردان آمريكايي، مارك كازينز كارگردان بريتانيايي، آندره دوپرا از آرژانتين، فين تروش بلژيكي و ربكا زلوتوسكي از فرانسه ديگر اعضاي آن هستند. داوران افق‌ها برندگان 7جايزه اين بخش را انتخاب مي‌كنند كه يكي از آنها جايزه بهترين فيلم كوتاه است.

در بخش مسابقه رسمي آنت بنينگ، بازيگر آمريكايي رئيس داوران است و لديكو انيادي از مجارستان، ميشل فرانكو از مكزيك، ربكا هال از بريتانيا، آنا موگلاليس از فرانسه، ديويد استراتن منتقد آمريكايي، شازمين ترينكا از ايتاليا، ادگار رايت از انگليس و يونفان از چين او را همراهي مي‌كنند. مهم‌ترين جايزه بخش مسابقه بين‌الملل شير طلايي بهترين فيلم است. ضمن اينكه در اين بخش 7جايزه ديگر به برگزيدگان اهدا مي‌شود.

بنوا ژاكو، نويسنده و كارگردان فرانسوي به رياست هيأت داوران جايزه لوييجي دي‌لورنتيس برگزيده شده است. اين جايزه موسوم به شير آينده به بهترين فيلم اول اهدا مي‌شود و براي معرفي اثر برگزيده چهره‌هايي چون جف اندرو از بريتانيا، آلبرت لي از هنگ‌كنگ، گرتا اسكارانو از ايتاليا و يورگوس زويس از يونان، ژاكو را همراهي مي‌كنند.

جان لنديس، فيلمساز آمريكايي هم رئيس هيأت داوران بخش واقعيت مجازي ونيز امسال است. هفتاد‌و‌چهارمين جشنواره فيلم ونيز 30اوت تا 9 سپتامبر (8تا 18شهريور) در ايتاليا برگزار مي‌شود و قرار است در مراسم افتتاحيه فيلم سينمايي «كوچك‌كردن» به كارگرداني الكساندر پين از آمريكا روي پرده برود. سازمان‌دهندگان ونيز در روزهاي آينده فهرست فيلم‌هاي حاضر در بخش مسابقه رسمي و ديگر بخش‌هاي جنبي را اعلام مي‌كنند تا شمارش معكوس براي كليد خوردن جشنواره آغاز شود. ونيز در كنار كن و برلين مهم‌ترين رويدادهاي سينمايي اروپا هستند.

کد خبر 377220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha