همشهری آنلاین: کاپیتان سابق تیم بایرن مونیخ و تیم ملى فوتبال آلمان با رأى‌گیرى خبرنگاران ورزشى آلمان، به عنوان فوتبالیست برتر فصل ٢٠١٧-٢٠١۶ آلمان انتخاب شد. این فوتبالیست دو ماه پیش با دنیاى فوتبال وداع گفت.

Lahm

فيليپ لام، فوتباليست پرآوازه فوتبال آلمان كه به تازگى در سن ٣٣ سالگى به فعاليت خود در نقش فوتباليست حرفه‌اى پايان داده بود، عنوان فوتباليست برتر فصل پيشين فوتبال آلمان را به خود اختصاص داد. تقديم اين عنوان هر سال با رأى‌گيرى خبرنگاران ورزشى آلمان تعيين مى‌شود.

۸۸۵ خبرنگار رسمى ورزشى كه عضو سنديكاى ویژه خبرنگاران ورزشى جمهورى فدرال آلمان VDS هستند، در مراسم انتخابات و رأى‌گيرى براى گزينش فوتباليست فصل آلمان شركت كردند. فيليپ لام با كسب ٢۴٢ رأى، اكثريت نسبى آرا را از آن خود كرد. لام به اين ترتيب جانشين هم تيمى سابق خود در بايرن مونيخ، جروم بوآتنگ شد.

تونى كروس، هافبک ملى پوش آلمان و بازيكن تيم رئال مادريد ١٩٢ رأى را به خود اختصاص داد و در رتبه دوم فوتباليست برتر فصل قرار گرفت. پي‌ير امريک اوباميانگ، مهاجم تيم بوروسيا دورتموند و ملى‌پوش كشور گابون نيز با ١٢٠ رأى بر "روى پله" ايستاد.

يوليان ناگلسمان، سرمربى برتر فصل

و اما يوليان ناگلسمان، سرمربى تيم فوتبال هوفن‌هايم هم‌زمان با سى‌امين سالگرد زادروز خود، عنوان سرمربى برتر فصل پيشين را به خود اختصاص داد. ناگلسمان در سال ٢٠١۵ ميلادى و در سن ٢٨ سالگى و به عنوان جوان‌ترين سرمربى در تاريخچه فوتبال بوندس‌ليگاى آلمان، مسئوليت سرمربى‌گري تيم هوفن‌هايم را پذيرفت و اين تيم را كه در آستانه سقوط به بوندس‌ليگاى ٢ بود، از ناكامى سنگيني نجات داد.

ناگلسمان سرانجام در فصل بعدى دست به كار بزرگى زد و هوفن‌هايمى‌ها را با كسب مقام چهارم در بوندس‌ليگا، به مسابقات پلى‌آف ليگ قهرمانان اروپا رساند. وى از پديده‌هاى برجسته مربيگرى در فوتبال آلمان به شمار مى‌رود و كارشناسان فوتبال حضور ناگلسمان را روزى بر روى نيمكت تيم بايرن مونيخ و همچنين تيم ملى فوتبال آلمان پيش‌بينى مى‌كنند.

یولیان ناگلسمان

 

کد خبر 377187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha