همشهری آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از افزایش قابل توجه تخلفات رانندگی بانوان تازه گواهینامه گرفته طی چند ماه گذشته خبر داد.

سردار محمد رویانیان گفت: متاسفانه تعدادی از بانوان تازه گواهینامه گرفته گوی سبقت را از برخی متخلفان حرفه‌ای نیز ربوده‌اند، به شکلی که شاهد رانندگی بسیار خطرناک و انجام برخی رفتارهای پرخطر و ناهنجاریهای اخلاقی در میان آنها هستیم.

وی گفت: بررسی‌های انجام شده نشان داده است برخی از این افراد طی یکسالی که گواهینامه دریافت کرده‌اند بیش از 50 مورد با 10 میلیون ریال تخلف داشته‌اند!

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه این امر باعث لطمه وارد شدن به وضعیت خوب رانندگی زنان در کشور شده است از خانواده‌ها خواست مراقب این حرکات از سوی فرزندان خود باشند.

وی با اشاره به اینکه طی دو هفته گذشته تعداد زیادی شکایت در این خصوص داشته‌ایم، به ایسنا گفت: ستاد راهور ناجا تنها در هفته گذشته خودرو 5 تن از این رانندگان متخلف را که با رفتارهای ناهنجار، لایی کشیدن و فحاشی موجب ایجاد مزاحمت برای سایر رانندگان و شهروندان شده و شکایت داشته‌اند، توقیف کرده است.

رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه تمامی این افراد دارای گواهینامه‌های یکساله بوده‌اند افزود: راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در صورت ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز همچون سبقت، سرعت غیرمجاز، انجام حرکات مارپیچ و ... نسبت به ابطال گواهینامه این دسته از متخلفان اقدام می‌کند.

وی همچنین به وضعیت آژانس‌ها اشاره کرد و گفت: آژانس‌های تهران تنها تا 30 آذرماه فرصت دارند تا نسبت به رنگ‌آمیزی شطرنجی صندوق عقب و درب موتور، درج نام آژانس بر روی درهای طرفین خودرو و استفاده از تابلوی آژانس بر روی سقف اقدام کنند و پس از آن از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

کد خبر 37693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز