همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید هر چند هنوز دارای روابط سیاسی با کانادا نیستیم و اخیراً هم مشکلاتی بروز کرده اما موضوع استرداد خاوری همچنان مورد پیگیری است.

به گزارش تسنيم، بهرام قاسمی سخنگوي وزارت خارجه در خصوص بازگرداندن خاوری مدیرعامل متواری بانک ملی و اینکه آیا بهتر شدن اندک رابطه با کانادا، بازگرداندن خاوری را تقویت می‌کند یا خیر اظهار کرد: در ارتباط با خاوری، هیچ خبر جدیدی ندارم؛ البته هنوز ما دارای روابط سیاسی با کانادا نیستیم، بنابراین بعید است روابط بهتر شده باشد و یک یا دو مشکل هم در این فاصله بروز کرده است.

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه در پاسخ به این سئوال که آیا امیدی به استرداد خاوری  وجود دارد یا خیر گفت: موضوع همچنان مورد پیگیری است.

بعد از اعلام خبر کشف فساد بزرگ بانکی موسوم به «اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی» در تابستان 90، اسامی مسئولان و بانک‌های مختلفی در ارتباط با این فساد به میان آمد که محمودرضا خاوری مدیرعامل وقت بانک ملی یکی از آنها بود.

خاوری حدود یک ماه بعد از افشای این فساد کلان و اطمینان از اینکه هنوز ممنوع‌الخروج نشده است، به بهانه شرکت در یک همایش خارجی، به کشور انگلیس سفر می‌کند و با ارسال فکسی استعفای خود از ریاست بانک ملی ایران را اعلام می‌کند.

کد خبر 376890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha