همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: راهبرد ما مبارزه با عقبه و محل‌های تجمع گروهک‌های تروریستی است و این امر را با قدرت و صلابت هر چه تمامتر دنبال می‌کنیم.

محمد پاکپور

به گزارش پایگاه خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور پنجشنبه شب در مراسم پایانی همایش بصیرت افزایی فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران در مشهد افزود: برای تحقق این هدف، تجهیزات، امکانات و الزامات آن را در قرارگاه‌ها و یگان‌های نیروی زمینی سپاه فراهم کرده‌ایم.

وی با تشریح اوضاع کنونی منطقه غرب آسیا اظهار کرد: امروز دامنه تروریسم و اقدامات تروریستی در جهان گسترش یافته و برخی کشورهایی که خود از حامیان و عاملان اصلی ایجاد، توسعه و پشتیبانی تروریست‌ها هستند، کشورهای دیگر از جمله جمهوری اسلامی ایران را متهم به حمایت و پشتیبانی از تروریسم می‌کنند.

وی گفت: آیا پشتیبانی از جنبش‌ها و گروه‌هایی همچون حزب الله لبنان که دفاع از کشور خود را اصل قرارداده یا حماس و جهاد اسلامی که به دنبال آزادسازی کشور اشغال شده خود از چنگال رژیم صهیونیستی هستند، حمایت و پشتیبانی از تروریسم است؟

سردار پاکپور با انتقاد از حمایت کشورهای مرتجع منطقه از تروریست‌های تکفیری افزود: آیا برخی از کشورهای مرتجع منطقه و در راس آن عربستان و ارباب مستکبر آن که با ایجاد، ترغیب و پشتیبانی مالی و تجهیزاتی از اشرار و گروهک های تروریستی و تکفیری مانند داعش، جبهه النصره، جیش الظلم و صدها گروهک تروریستی دیگر که علیه دولت قانونی کشور خود اقدامات تروریستی انجام می‌دهند، نمونه بارز حامی تروریسم نمی‌باشند؟

وی با اشاره به لفاظی‌های مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم اظهار کرد: این یاوه گویی‌ها راه به جایی نخواهد برد، چرا که امروز ملت‌ها هوشیار شده‌اند و سره را از ناسره تشخیص می‌دهند، مگر اینکه کسی خود را به خواب زده باشد.

وی با تاکید بر حفظ، انسجام و یکپارچگی کشور عراق گفت: حفظ یکپارچگی عراق یک اصل می‌باشد و هیچ یک از کشورهای منطقه و همسایه عراق تجزیه این کشور را نمی‌پذیرند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: سرویس‌های امنیتی برخی کشورهای حامی تروریسم مانند عربستان، آمریکا و ایادی آن در تلاش برای انسجام گروهک‌های تروریستی و ناامن کردن مناطق مرزی ما هستند.

وی اظهار کرد: نیروی زمینی سپاه پاسداران به منظور مقابله با تهدیدات گروهک های تروریستی و حفظ و صیانت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی، ارتقای آمادگی های اطلاعاتی و عملیاتی خود را در دستور کار قرار داده و به دنبال توسعه واحدهای منعطف نیرو که قابلیت ورود در هر صحنه نبرد را داشته باشند، است.

وی با اشاره به لزوم ارتقای سطح آمادگی یگان های سپاه پاسداران گفت: تمام رزمندگان نیروی زمینی سپاه باید در زمینه آمادگی های معنوی، اعتقادی و انگیزشی و همچنین آمادگی های رزم یگان در سطح عالی باشند.

سردار پاکپور افزود: لازمه این امر زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس است تا نیروهای جوان و تازه نفس از این فرهنگ ناب الهام گرفته و آن را همواره توشه و سرمشق خود در ادامه خدمت در این نهاد مقدس و ارزشی قرار دهند.

وی از فرماندهان و مسئولین نیروی زمینی سپاه پاسداران خواست نسبت به اجرای ابعاد مختلف طرح ها و برنامه های این نیرو در سال جاری توجه جدی نموده و تمام اهتمام و تلاش خود را برای تحقق آنها به کاربندند.

همایش بصیرت افزایی فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از 27 تا 29 تیر ماه در مشهد برگزار شد.

کد خبر 376800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha