چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
۰ نفر

شهردار تهران روز گذشته در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شهری در جنوب پایتخت، دلسوز انقلاب و نظام بودن را تلاش برای حل و فصل مشکلات، بدون توجه به گرایش‌های سیاسی عنوان کرد.

قالیباف

محمدباقر قاليباف در مراسم بهره‌برداري از 88 طرح اجتماعي، فرهنگي، ورزشي، ترافيكي، عمراني و خدمات شهري در منطقه19 تهران و نيز بهره‌برداري از 7ايستگاه آتش‌نشاني اظهار داشت: در زمان اجراي برنامه وقتي كه گذشته را مرور مي‌كردم متوجه شدم كه 12سال قبل و در روزهاي آغازين كارم در شهرداري تهران كارهاي جهادي را از منطقه19 شروع كردم و حالا كه در روزهاي آخر انجام وظيفه و خدمت در شهرداري هستم به‌طور كاملا اتفاقي برنامه‌ها براي حضور در همين منطقه رقم خورد.

وي با مرور روزهاي آغازين فعاليت خود در مديريت شهري تهران به عهد خود با خدا اشاره كرد كه براساس باورهايي كه از انقلاب و حضرت امام(ره) دريافت شده بود، به‌دنبال ارتقاي كيفيت زندگي شهروندان از جنبه مادي و معنوي بوده است.

قاليباف با اشاره به تغييرات منطقه19 طي سال‌هاي گذشته عنوان كرد: نگاه به تمام منطقه نشان از تغييرات متعددي دارد؛ تغييراتي همچون احداث اتوبان آزادگان يا برداشتن ميدان جهاد. يادمان نرفته كه در سال‌هاي گذشته چه بلايي سر افراد براي عبور و مرور و رسيدن به مراسم حضرت امام(ره) مي‌آمد.

يادم مي‌آيد اواخر دي‌ماه وقتي هوا سرد بود گفتيم ميدان را به‌هم بزنيم و مشكل تقاطع را حل كنيم و دسترسي فراهم‌سازيم. آن زمان حسن آقاي خميني به ما گفتند امكان ندارد تا 7 و 8 خرداد ماه بشود ميدان را به هم زد و دسترسي‌هاي جديد فراهم شود، براي همين بهتر است برنامه به سال بعد موكول شود، اما ما مصمم بوديم و عهد كرديم مردم براي حضور در مراسم حضرت امام(ره) بيش ازاين اذيت نشوند. به همين دليل 10خرداد‌ماه تقاطع غيرهمسطح و اتوبان آزادگان را در اختيار مردم قرار داديم.

وي به ساماندهي ترافيك سردرگم سه راه نعمت‌آباد نيز اشاره كرد كه هم‌اكنون برخي تصور مي‌كنند اين اقدامات مربوط به
40-30 سال قبل است. به گفته شهردار تهران بسياري فكر نمي‌كردند خط3 مترو با تمام مشكلات فني در حوزه جنوب شهر شروع و راه‌اندازي شود.

  • خدمت به مردم با تمام بضاعت

شهردار تهران در ادامه مراسم با بيان اينكه هرگز پابرهنگان و آنهايي را كه روزهاي سخت انقلاب و دفاع‌مقدس هم نان آور خانواده و هم رزمنده بودند؛ فراموش نكرده‌ايم، گفت: حضور بيش از 500شهيد در منطقه19 نشان از وفاداري به نظام و انقلاب توسط مردم اين منطقه دارد. ما هرگز نتوانستيم آنطور كه بايد و شايد پاسخگوي آن همه محبت باشيم اما خداراشكر مي‌كنم كه هيچگاه از اين افراد غفلت نكرديم يا آنها را به فراموشي نسپرديم. ممكن است بضاعت ما كم بوده باشد اما ما تمام بضاعتمان را پاي كار آورديم و تلاش كرديم آنطور كه وعده داديم فاصله شمال و جنوب افزايش پيدا نكند.

قاليباف با تأكيد بر تحولات در محله‌هاي منطقه19 طي 12سال اخير تصريح كرد: امروز در بازديدم يكي از شهروندان عزيز از ما درخواست مجموعه آبي و استخر را داشت. اين در حالي است كه 10سال قبل چنين خواسته‌هايي نبود. قاليباف تأكيد كرد: يكي از اقداماتي كه در برنامه ما، وزارت بهداشت و كميسيون ماده5 است احداث يكي از بزرگ‌ترين بيمارستان‌هاي تهران در منطقه19 است.

  • منافات در دلسوزي براي انقلاب و ضعف مديريتي

شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود در مراسم افتتاح طرح‌هاي عمراني منطقه19 تهران گفت: ما نمي‌توانيم بگوييم دلسوز انقلاب و مردم هستيم اما ناكارآمدي اقتصادي وجود داشته باشد و ضعف مديريت داشته باشيم. امروز نمي‌توانيم در خانه‌اي را بزنيم كه در آن فرد بيكار نباشد و اين بيكاري تبديل به معضل اجتماعي نشود. بيكاري زمينه فساد، اعتياد، فروپاشي كانون گرم خانواده و تأخير در ازدواج جوانان را فراهم مي‌آورد.

محمدباقر قاليباف با تأكيد بر اينكه درصورت حاكم شدن رويكرد فوق خيلي از مشكلات كه باعث سختي و مشقت مردم به‌ويژه مردم محروم مي‌شود حل و فصل مي‌شود، عنوان كرد: اميدوارم همه در هر جا كه هستيم با نام و ياد خدا اما پرتلاش خوب كار كنيم و هم كار خوب كنيم. كار خوب يعني با خرد جمعي و مبتني بر علم و روش‌هاي جديد در سايه اخلاص گام برداريم. وي با اشاره به بهره‌برداري همزمان از 7ايستگاه آتش‌نشاني هم گفت: جا دارد از شهداي دفاع‌مقدس، مدافعين حرم و شهداي آتش‌نشان خصوصا شهداي حادثه پلاسكو ياد كنيم. امروز كه اينجا ايستاده‌ايم مي‌دانيم كه در 2كشور پيشرفته دنيا حادثه آتش‌سوزي اتفاق افتاد و مردم ديدند كه چگونه آن كشورها مسئله را مديريت كردند.

  • توسعه آتش‌نشاني جلوتر از برنامه

شهردار تهران در حاشيه مراسم افتتاح طرح‌ها و در جمع خبرنگاران نيز با بيان اينكه طبق برنامه دوم شهرداري، مديريت شهري ملزم به ساخت 125ايستگاه آتش‌نشاني است، گفت: سال84، 75 ايستگاه داشتيم كه امروز اين تعداد به بيش از 125ايستگاه افزايش پيدا كرده است ضمن اينكه ما 40 ايستگاه از 75ايستگاهي كه در سال84 تحويل گرفته‌ايم را نوسازي كرديم.

قاليباف با بيان اينكه امروز با وجود ترافيك و افزايش چندميليوني خودروها زمان رسيدن ماشين‌هاي آتش‌نشاني به محل حادثه 1.5دقيقه نسبت به قبل كاهش داشته است، تصريح كرد: ظرفيت تجهيزات آتش‌نشاني ما به‌روز شده و اميدواريم بتوانيم درحوزه پروژه‌هاي مديريت بحران نيز رشد بيشتري داشته باشيم.

شهردار تهران در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر وعده‌هاي داده شده از سوي مسئولان براي تجهيزات وسايل آتش‌نشاني پس از حادثه پلاسكو گفت: اگر منظورتان كمك خارج از شهرداري است كه نه، چنين اتفاقي نيفتاد اما خودمان 30ميليارد تومان از 100ميليارد توماني كه براي تجهيزات مخصوصا پله‌هاي بزرگ‌تر و بلندتر پيش‌بيني كرده بوديم را اختصاص داديم و پله‌ها خريداري شده و در حال انتقال است.

قاليباف تأكيد كرد: با بعضي از اتفاقاتي كه در كشورهاي پيشرفته رخ داد ديديم كه قدرت عمل و تجهيزات آتش‌نشاني ما مناسب است. شهردار تهران در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا شهرداري تهران توان جلوگيري از فعاليت ساختمان‌هاي ناايمن را دارد يا نه هم گفت: مبحث 22 مقررات ملي ساختمان مشخص كرده كه چه دستگاه‌هايي چه كارهايي بايد انجام بدهند، اما اينكه آيا آتش‌نشاني مي‌تواند ساختمان را تعطيل كند؛ خير، چنين تواني ندارد. به‌طور حتم قانون مشخص كرده كه چه‌ كسي در اين خصوص اختيار دارد اما مسئله اين است كه ما در اجراي درست قانون دركشور دچار اشكال هستيم.

قاليباف درباره مسئله كمبود پاركينگ در پايتخت نيز با بيان اينكه امروز دنيا به‌دنبال ساخت پاركينگ نيست چرا كه ساخت پاركينگ تشويق مردم به استفاده از خودروي شخصي است، عنوان كرد: ما فرهنگ استفاده از پاركينگ را به درستي نمي‌دانيم، خيلي جاها و در خيلي موارد با وجود اينكه پاركينگ موجود است، خودروي خود را دوبله پارك مي‌كنند. به همين دليل بايد تلاش كنيم تا با توضيح درست خدمات ميزان سفر را در شهر كاهش دهيم و اگر سفري انجام مي‌شود با اولويت حمل‌ونقل عمومي اتفاق بيفتد.

وي با تأكيد بر ضرورت سختگيري درخصوص پارك كردن ماشين در خيابان‌ها بيان كرد: يكي از مشكلات ما در شهرها اين است كه براي هر واحد آپارتمان يك پاركينگ پيش‌بيني مي‌كنيم، اين در حالي است كه سرانه خودرو براي هر خانواده بيش از يك ماشين است.

 

کد خبر 376651

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha