همشهری آنلاین: امیدهای کاراته ایران، به دنبال توجوان و جوانان، با کسب ۶ طلا، ۴ نقره و دو برنز در مجموع دو بخش کاتا و کومیته با قهرمانی به کار خود در رقابت‌های قهرمانی رده‌های سنی آسیا خاتمه دادند.

شبنم و شقایق واحدی

به گزارش مهر، در ادامه رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که از پنجشنبه 22 تير در آستانه قزاقستان آغاز شده نمایندگان کشورمان موفق به سه طلا، دو نقره و یک برنز دیگر در رده سنی زیر۲۱ سال شدند تا پرونده نمایندگان کشورمان در این رده سنی با ۱۲ مدال رنگارنگ بسته شود.

در در وزن ۶۸- کیلوگرم رده زیر ۲۱ سال شقایق واحدی پس از برتری مقابل نماینده قزاقستان با نتیجه ۵ بر یک و اردن با حساب یک بر صفر، راهی دیدار نهایی شد و در این مرحله هم ۵ بر ۴ ژاپن را شکست داد و طلا گرفت.

در وزن ۶۸+ کیلوگرم شبنم واحدی در فینال مقابل کاراته کایی از ازبکسان قرار گرفت و با نتیجه یک بر صفر برنده شد و طلا گرفت. وی پس از برتری مقابل نمایندگان هند و ژاپن به فینال راه پیدا کرده بود.

همچنین الیاس محمدزاده در وزن در وزن ۷۵- کیلوگرم بعد از صعود به دیدار پایانی که با غلبه بر عراق با نتیجه ۹ بر صفر و قرقیزستان با نتیجه ۵ بر ۳ همراه شده بود، در دیدار نهایی هم قزاقستان را شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

مهدی قراری زاده در وزن ۸۴- کیلوگرم در فینال ۳ بر۲ به نماینده عربستان باخت و نقره گرفت. قراری زاده پس از دو پیروزی مقابل کاراته کاهای ازبکستان و چین به فینال رسیده بود. صالح اباذری هم دیدار نهایی وزن ۸۴+ کیلوگرم را به کاراته کای دیگری از عربستان با نتیجه ۳ بر ۲ واگذار کرد و نقره گرفت. وی با برتری مقابل کاراته کاهایی از قزاقستان و ژاپن به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود.

در وزن ۶۷- کیلوگرم امید، امیرحسین سهرابی ابتدا نماینده عراق را ۸ بر صفر برد، سپس برابر ژاپن ۶ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و در جدول شانس مجدد مقابل حریفی از اردن ۵ بر ۳ پیروز شد و برنز گرفت.

برای تیم کشورمان در این رده سنی مهدی رحیمی نژاد، الیاس محمدزاده، فاطمه صادقی، شبنم و شقایق واحدی و آویشن باقری ۶ مدال طلا، مهدی قراری زاده ، سارا بهمن یار، الیاس اباذری و امیربهادرتدین، چهار مدال نقره، علی مسکینی و امیرحسین سهرابی هم دو مدال برنز کسب کردند. فاطمه طرازپور هم از دور رقابتها حذف شد.

در جدول توزیع مدالها در مجموع ایران با ۱۶ طلا، ۸ نقره و ۸ برنز در خانه نخست را به خود اختصاص داد. ژاپن با ۸ طلا، ۷ نقره و۱۱ برنز دوم است و قزاقستان با ۷ طلا، ۴ نقره و ۷ برنز در خانه سوم قرار دارد. عربستان با ۳ طلا، یک نقره و ۸ برنز، اردن با یک طلا، یک نقره و ۴ برنز و اندونزی یک طلا، یک نقره و یک برنز در مکان‌های چهارم تا ششم ایستاده‌اند.

کد خبر 376122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha