دوشنبه ۵ آذر ۱۳۸۶ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو زمین لرزه در ‪ ۱۲‬ساعت گذشته بخش هایی از کشور اندونزی را لرزاند.

 به‌گزارش ایرنا به نقل از تلویزیون دولتی اندونزی، در نخستین مورد، که ساعت ‪ ۲۳‬و دو دقیقه به وقت محلی روز یکشنبه با قدرت ‪6.7‬ ریشتر در استان "نوسا تنگارا" اندونزی رخ داد حداقل یک کشته و ‪ ۱۷‬زخمی برجای گذاشت.[چطور زلزله می‌شود؟]

 همچنین منجربه تخریب چند ساختمان در منطقه "بیما" واقع در نوسا تنگارای غربی و نیز تخریب چند باب منزل و یک مدرسه در منطقه "دومپا" شد.

در همین رابطه علی عمران مقام مسوول در سازمان لرزه نگاری و ژئوفیزیک اندونزی مرکز این زمین لرزه را در ‪ ۵۰‬کیلومتری جنوب غربی شهر "رابا" در استان نوسا تنگارا و عمق ‪ ۵۰‬کیلومتری اعماق زمین اعلام کرد.

همچنین جاکارتاپست روز دوشنبه از وقوع زمین لرزه‌ای دیگری با قدرت شش ریشتر در ساعات اولیه روز دراستان "بنگکولو" اندونزی خبر داد.

بنابر این گزارش، مرکز این زمین لرزه که در ساعت ‪ ۳۷‬دقیقه بامداد دوشنبه در استان بنگکولو واقع در جزیره سوماترای غربی اندونزی روی داد، در ‪۱۰۷‬ کیلومتری جنوب غربی شهر "موکو- موکو" این استان بوده است. عمق این زلزله نیز در ‪ ۲۰‬کیلومتری اعماق بستر دریا بود.

کشور اندونزی در منطقه‌ای موسوم به حلقه آتش پاسیفیک قرار دارد که محل تلاقی صفحات قاره‌ای است و به‌همین علت فعالیتهای مکرر آتشفشانی و زلزله‌های متعدد در آن به وقوع می‌پیوندد.[سایه وحشت بر اندونزی]

کد خبر 37596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز