دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

با وجود به نمایش درنیامدن در هیچ‌کدام از سالن‌های ۳ سینمای بزرگ و زنجیره‌ای کره‌جنوبی، یکی از نخستین پروژه‌های سینمایی شبکه نتفلیکس در نخستین هفته اکران در رده چهارم فهرست پرفروش‌ها قرار گرفت.

سینما

به گزارش همشهري، «اوكجا» به كارگرداني بونگ جون هو كه بهار امسال در بخش مسابقه هفتادمين جشنواره فيلم كن به نمايش درآمد، از بحث‌انگيزترين فيلم‌هاي سينمايي چند‌ماه اخير بوده است. حضور فيلمي كه براي نمايش در تلويزيون ساخته‌شده در بخش رقابتي كن2017 اعتراض برخي شركت‌هاي توليد و پخش را در فرانسه برانگيخت و همان زمان اين بحث پيش آمد كه شايد سينماها انگيزه‌اي براي اكران يك فيلم تلويزيوني نداشته باشند.

سرانجام همين اتفاق هم افتاد و 3سينماي بزرگ زنجيره‌اي در كره‌جنوبي تصميم گرفتند سالن‌هاي خود را در اختيار اوكجا قرار ندهند. با اين حال، فيلم آخر هفته گذشته در 111سينما در سراسر كره به نمايش عمومي درآمد و حدود 600 هزار دلار فروخت. مشاركت شبكه‌هاي اجتماعي و بهره‌بردن از اثر پروانه‌اي كه معمولا در اكران فيلم‌هاي كوچك و مستقل كاربرد دارد، به كمك اوكجا آمد و فروشي قابل‌قبول براي نخستين هفته نمايش آن رقم زد.

اوكجا اكشني ماجراجويانه است كه چهره‌هايي چون تيلدا سوئينتن و جيك جيلنهال در كنار بازيگران كره‌اي در آن ايفاي نقش كرده‌اند. فيلم با بودجه‌اي 50ميليون دلاري براي پخش همزمان در شبكه كابلي نتفليكس و سينماها ساخته‌شده و داستان نوجواني كره‌اي را روايت مي‌كند كه مي‌خواهد به هر شكل ممكن از افتادن يك حيوان غول‌پيكر به‌دست شركت‌هاي چندمليتي جلوگيري كند. اوكجا حيواني است كه شبيه آن هيچ‌جا ديده نشده است.

نخستين نمايش اوكجا در سالن اصلي كاخ جشنواره كن با رويدادهاي عجيب و شگفت‌انگيز همراه شد. همزمان با روي پرده‌افتادن نشان شبكه نتفليكس برخي حاضران در سينما آن را هو كردند. در ادامه يك نقص فني باعث شد ابعاد تصاوير روي پرده جابه‌جا شود. هر چند پس از پايان نمايش، تماشاگران به‌مدت 4دقيقه ايستادند و سازندگان اوكجا را حسابي تشويق كردند. مديران كن هم با انتشار بيانيه‌اي از عوامل فيلم براي اشتباه فني عذر خواستند.

پرفروش‌ترين فيلم هفته پاياني ژوئن در كره‌جنوبي «آشوب‌طلبي از مستعمره» بود كه همزمان در 1176سينما روي پرده رفت و كمي كمتر از 6ميليون دلار فروخت. اين درام تاريخي براساس ماجراهاي واقعي آزار كره‌اي‌ها در ژاپن پس از زلزله1923 ساخته شده و شامل صحنه‌هاي دادگاه و محاكمه است. «تبديل‌شوندگان: آخرين شواليه» با 3ميليون دلار فروش در حدود 1800سينما دوم شد و اكشن كره‌اي «واقعي» هم با يك ميليون دلار درآمد از 970سينما در رده سوم ايستاد.

کد خبر 375778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha