همشهری آنلاین: مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) همزمان با ۱۹ تیرماه، نخستین سالگرد درگذشت مرحومه مهدیه الهی ‌قمشه‌ای، نویسنده کتاب «سیری در گلزار مثنوی»، دفتر دوم این اثر را منتشر می‌کند.

مهدیه الهی قمشه ای

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، حسین سعیدی با اعلام این مطلب اظهار کرد: «مهديه الهی قمشه‌ای» به عنوان نویسنده اثر در جلد دوم «سیری در گلزار مثنوی» به شرح ۳۲ حکایت از دفتر نخست «مثنوی معنوی» مولوی می‌پردازد که روش نویسنده برای شرح مثنوی در این اثر، بیان برخی از بیت‌ها و شرح و توضیح نکات دینی، عرفانی و ادبی مربوط به حکایت است.

او اظهار کرد: این اثر ارزشمند مجموعه درس‌های «مثنوی معنوی» مرحومه الهی‌ قمشه‌ای را که در سال‌های گذشته در کلاس‌های مختلف به علاقه‌مندان ارائه کرده‌ است، با زبانی شیرین و شفاهی به خواننده منتقل می‌کند.

مدیرعامل به‌نشر یادآور شد: تلاش شده است در مراحل مختلف ویرایش این کتاب، بیان شیرین و روش شفاهی مرحومه «مهدیه الهی ‌قمشه‌ای» به عنوان نویسنده اثر حفظ شود.

سعیدی با اشاره به این که انتشارات آستان قدس رضوی پیش‌تر جلد اول «سیری در گلزار مثنوی» را در سال ۱۳۹۴ به چاپ رسانده بود، افزود: به‌نشر اکنون جلد دوم این اثر را در قالب ۲۴۰ صفحه با تیراژی برابر ۱۰۰۰ نسخه و در قطع رقعی منتشر کرده و در دسترس مخاطبان و علاقه‎مندان قرار داده است.

بانو «مهدیه الهی ‌قمشه‌ای» فرزند حکیم محی‌الدین الهی ‌قمشه‌ای، شاعر، ادیب و مثنوی‌شناس معاصر است. وی در مثنوی‌شناسی از محضر استادانی از جمله مرحوم پدر، جلال‌الدین همایی، صدرالدین محلاتی، علامه جعفری و رضازاده شفق بهره فراوان برده است. این محقق ادبیات عرفانی در روز ۱۹ تیر ماه ۱۳۹۵ در سن ۷۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 375638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha