همشهری آنلاین: فرمانده پلیس فرودگاه های کشور گفت: درباره با عملیات حج تمتع و تامین امنیت زائران از مدت ها قبل جلسات هماهنگی با سازمان حج و زیارت و با همکاران خودمان درپلیس انجام شده است و هیچ جای نگرانی نیست.

حسن مهری

سردارسرتیپ دوم حسن مهری درگفت وگو با ایرنا افزود: حدود 600 نفر به صورت مستقیم و نزدیک به دو هزار نفر به صورت غیرمستقیم درگیر عملیات اعزام حجاج به بیت الله الحرام هستند و هیچ گونه نگرانی نداریم و امنیت هم در فرودگاه ها برقرار است.

وی تصریح کرد: ما با همکاری نیروهای کمکی از نیروی انتظامی در بخش های مختلف، در بحث تامین امنیت زائران هیچ مشکلی نداریم.

وی درباره احتمال حمل دارو و موادمخدرهمراه زائران نیز گفت: دربحث موادمخدر امسال سختگیری ها بیشتر است و با کشورعربستان روابط سیاسی مان قطع است اگر زائری با موادمخدر دستگیر شود دیگر سرنوشتش مشخص نیست به همین منظور بازرسی ها در ایران خیلی دقیق خواهد بود.

مهری افزود: همچنین درجلسات آموزشی و در کاروان ها فرماندهان و کارشناسان ما تذکرات لازم را به زائران می دهند و در جلسه اصلی زائران که در تهران برگزارمی شود شخصا برای ارائه توضیحاتی به زائران خواهم رفت.

فرمانده پلیس فرودگاههای کشور ادامه داد: از طریق رسانه های گروهی نیز اطلاع رسانی لازم در این باره انجام خواهد شد.

مهری اضافه کرد: همچنین برای فرماندهان پلیس نیز یک کارگاه آموزشی خواهیم داشت و قرار است 19 تیرماه با توجیه کردن فرماندهان پلیس فرودگاهها، ج امسال را آبرومند و با برخورد خوب و با دقت بازرسی ها را انجام خواهیم داد تا کسی نتواند موادمخدر ببرد.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور گفت: همه هدف عوامل و دست اندکاران ناجا این است که زائرایرانی به هر بهانه ای در عربستان دستگیر نشود.

وی در پاسخ به این سوال که درحج تمتع سال های گذشته آیا موردی از دستگیری زائران ایرانی داشته ایم یا نه اظهار داشت: خوشبختانه هیچ موردی نداشتیم و پنج سال است که در فرودگاه هستم و سه سال قبل از آن نیز یعنی هشت سال است که دستگیری در کشور عربستان در بحث حمل دارو و موادمخدر در میان زائران ایرانی نداشتیم.

براساس آمار سازمان حج و زیارت، قرار است امسال 86 هزار و 500 نفر از زائران ایرانی به حج تمتع اعزام شوند.

کد خبر 375379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha