دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

«من نفرت‌انگیز ۳ » و «ماشین‌ها ۳ » به فاصله یکی دو هفته از هم روی پرده سینماها رفتند اما شباهت‌های شگفت‌انگیز، انتخاب یکی از میان این ۲کارتون محبوب را سخت می‌کند.

سینما انیمیشن

به گزارش همشهري، قسمت سوم ماشين‌ها درست در ميانه‌هاي ‌ماه ژوئن به نمايش عمومي درآمد و در نخستين هفته اكران حدود 54ميليون دلار در بيش از 4250سالن سينما در آمريكاي شمالي فروخت. اين رقم براي سومين كارتون از مجموعه من نفرت‌انگيز بيش از 75ميليون دلار در 4529سينما بود كه نشان مي‌دهد مردم از شخصيت‌هاي نفرت‌انگيز بيشتر استقبال كرده‌اند.

فروش ماشين‌ها3 در هفته سوم به مرز 10ميليون دلار در 3570 سينما افت كرد و مجموع درآمد آن فقط در آمريكا و كانادا به 121ميليون دلار رسيد.وقتي نوبت به واكنش منتقدان مي‌رسد، سه‌گانه ماشين‌ها از معدود فيلم‌هاي كارخانه روياسازي استوديويي است كه به‌نظر مي‌رسد راه را درست نرفته است. پيكسار گذشته‌اي درخشان در توليد انيميشن‌هاي محبوب مردم و منتقدان دارد و اگر مورد «دايناسور خوب» را كنار بگذاريم، حتي ماشين‌ها3 هم در جدول ارزشگذاري منتقدان، جايي بالاتر از فيلم دوم مي‌ايستد.

اين در حالي است كه كارشناسان سينما به‌شدت از فيلم‌هايي چون «داستان اسباب‌بازي» و اين اواخر «درون و بيرون» استقبال كرده‌اند.از سوي ديگر، چندان نمي‌توان درباره ارزش‌هاي هنري سه‌گانه من نفرت‌انگيز حرف زد. شركت ايلومينشين اينترتينمنت هرگز به جايگاه پيكسار در عرصه توليد انيميشن‌هاي هنري نرسيده و آنچه از اين شركت در يادها مانده، اكران فيلم‌هاي كارتوني محبوب تماشاگران عادي سينماست.

اين روند موفقيت‌آميز در گيشه در سال‌هاي اخير هرگز متوقف نشده تا آشكار شود مديران ايلومينيشن بيشتر دغدغه پول و درآمد را دارند تا درخشش در فصل جوايز سينمايي و احتمالا بردن اسكار. كارشناسان مي‌گويند كه ماشين‌ها2 ضعيف‌ترين فيلم اين مجموعه بوده است اما دست‌كم آمار و ارقام گيشه جهاني چنين چيزي را نشان نمي‌دهد.

فيلم، سال 2011به نمايش درآمد و در دنيا 562ميليون دلار (100ميليون دلار بيش از فيلم نسخه اصلي) فروخت. از آنجا كه درآمد ماشين‌ها3 در دنيا پس از 3هفته به 175ميليون‌دلار (درست به اندازه هزينه توليد) رسيده، بعيد است مجموع فروش آن به اندازه 2 قسمت پيشين شود. هر چند در اين ميان نمي‌توان نامزدي اسكار فيلم اول را ناديده گرفت.

اوضاع گيشه براي سه‌گانه من نفرت‌انگيز بهتر است؛ فيلم اول در 2010بيش از 540ميليون دلار فروخت و فيلم دوم فقط 30ميليون دلار براي ورود به باشگاه يك‌ميليارد دلاري‌ها كم آورد. من نفرت‌انگيز3 هم در همين هفته اول به مرز 200ميليون دلار رسيده و به‌احتمال فراوان ركورد نسخه اصلي را خواهد شكست. ضمن اينكه در كارنامه اين 3 كارتون محبوب جوايز معتبر به چشم نمي‌خورد تا از اين نظر از رقيب خود عقب باشند.

کد خبر 375028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha