۴ جوان مسلح خودشان را از اعضای گروه تروریستی داعش معرفی کرده و با ترساندن طعمه‌هایشان دست به زورگیری می‌زدند.

متهم

تحقيقات در اين پرونده از شامگاه اول تير‌ماه شروع شد. آن روز مرد جواني با مراجعه به پليس مدعي شد كه در دام 4زور‌گير خوفناك گرفتار شده است. وي به مأموران گفت: كنار خيابان منتظر تاكسي بودم كه يك تيباي سفيد مقابلم ترمز كرد. به‌غير از راننده 3مرد ديگر سوار ماشين بودند كه به‌نظر مي‌رسيد مسافرند. وقتي مي‌خواستم سوار شوم،

يكي از سرنشينان صندلي عقب به بهانه اينكه مي‌خواهد كمي جلوتر پياده شود، از ماشين پياده شد و من وسط نشستم. هنوز مسافتي طي نكرده بوديم كه همان مرد چاقويي روي پهلويم گذاشت و شروع به تهديد من كرد. او گفت «ما از اعضاي داعش هستيم و خوب مي‌داني كه به راحتي مي‌توانيم آدم بكشيم. پس بهتر است هرچه ما مي‌گوييم اجرا كني.»

شاكي گفت: اينها را كه شنيدم وحشت كردم و همه اموال با ارزشم را به او دادم. وقتي هوا تاريك شد آنها مقابل يك دستگاه خود‌پرداز توقف كردند و با تهديد رمز كارت‌هاي عابربانكم را گرفتند و تمام موجودي حسابم را خالي كردند. پس از آن مرا از ماشين به بيرون پرتاب كرده و گريختند. همان لحظه بود كه شماره پلاك ماشين آنها را برداشتم.

  • يك ساعت بعد

با اعلام اين شكايت و با توجه به حساسيت موضوع، مشخصات خودروي تيبا به تمامي تيم‌‌هاي گشتي مخابره شد و يك ساعت بعد مأموران گشت خودروي موردنظر را در يكي از خيابان‌ها شناسايي كردند. مأموران به راننده دستور ايست دادند كه با فرار دزدان، عمليات تعقيب آنها آغاز شد. سارقان با سرعت سرسام‌آوري در حال فرار بودند و حتي شليك هوايي پليس هم نتوانست آنها را متوقف كند. تعقيب و گريز ادامه داشت تا اينكه 2نفر از سرنشينان تيبا درحالي‌كه خودرو در حال حركت بود خود را به بيرون پرتاب كردند و پاي پياده به فرار ادامه دادند. مأموران نيز به تعقيب خودروي تيبا ادامه دادند تا اينكه آن را متوقف و 2سارق را دستگير كردند.

  • زورگيري‌هاي سريالي

متهمان پس از دستگيري به شعبه نهم دادسراي جنايي تهران منتقل شدند. همچنان كه بررسي‌ها در اين خصوص ادامه داشت، مشخص شد كه اعضاي اين گروه در يك شب يعني اول تير ماه، 3مرد ديگر را تحت عنوان مسافر سوار كرده و با تهديد اينكه داعشي هستند و دست به آدمكشي مي‌زنند، اموالشان را دزديده بودند. وقتي 2متهم دستگير شده مقابل قاضي سهرابي، بازپرس شعبه‌9 دادسراي جنايي تهران قرار گرفتند، يكي از آنها منكر زورگيري شد و ديگري جرم خود را گردن گرفت. يكي از آنها گفت: من اصلا نمي‌دانستم اين گروه قصد سرقت دارند.

آنها دوستانم بودند كه روز حادثه سوار ماشينشان شدم و در حال تفريح و خوشگذراني بوديم. ناگهان شخصي را به‌عنوان مسافر سوار كردند و دست به زورگيري از او زدند. من شوكه شده بودم اما از ترسم حرفي نزدم. يك ساعت بعد هم دستگيرمان كردند. دومين متهم اما جرم خود را گردن گرفت و گفت: به‌خاطر مشكلات مالي مجبور شدم سرقت كنم. نقشه سرقت را در قهوه‌خانه كشيديم و طعمه‌هايمان را از ميان مردان انتخاب مي‌كرديم. با وجود اينكه چاقو همراهمان بود اما هرگز نه با آن كسي را تهديد كرديم و نه خودمان را داعشي جا‌زديم. تمام مالباخته‌ها دروغ مي‌گويند!

به گزارش همشهري، اعضاي اين گروه در شب اول تير‌ماه از 4نفر به همين شگرد زورگيري كردند و حالا به اتهام گروگانگيري، سرقت و تهديد با چاقو در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفته‌اند و تحقيقات براي دستگيري اعضاي فراري اين باند ادامه دارد.

کد خبر 374600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha