جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با پیش‌بینی آسمان صاف آفتابی برای اکثر مناطق کشور، اهواز و اردبیل را گرمترین و خنک‌ترین شهرهای کشور اعلام کرد.

تابستان

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: طبق نقشه های هواشناسی، در سه روزه آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است. طی این مدت در شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در بعضی ساعات با گرد و خاک و در ساعات بعدازظهر جنوب سمنان، جنوب تهران، برخی نقاط قم، اصفهان، البرز، قزوین و مرکزی باد نسبتا شدید و گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، طی روزهای شنبه (10 تير) و یکشنبه در ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. شرق دریای عمان نیز سه روز آینده مواج است.

وی در ادامه دمای هوای تهران را در سه روز آینده پیش‌بینی کرد و گفت: امروز دمای هوای پایتخت بین ۲۲ و ۳۸ درجه سانتیگراد متغیر است، در روز شنبه ۱۰ تیرماه حداکثر دما ۳۷ درجه و حداقل آن ۲۳ درجه است و در روز یکشنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری همراه با وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر با احتمال گرد و خاک و باد است و دمای هوا از ۲۴ تا ۳۶ درجه متغیر خواهد بود.

همچنین امروز اهواز با حداکثر دمای 50 درجه سانتی‌گراد و اردبیل با حداکثر دمای 27 درجه به ترتیب گرم ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور هستند. فردا و پس فردا نیز اهواز دمای 49 درجه را تجربه می‌کند و اردبیل با دمایی بین 27 تا 12 درجه سانتی‌گراد از سایر شهرها خنک‌تر است.

کد خبر 374575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha