قضات دادگاه، پیمانکار پارک کوهسار که با کوتاهی باعث مرگ دختر بچه ۵ ساله‌ای در آبنما شده بود ۱۰۰ درصد مقصر تشخیص دادند و وی را به پرداخت دیه و تحمل حبس محکوم کردند.

مجازات مقصر حادثه پارک‌کوهسار

روز چهارم خرداد‌ماه سال گذشته دختر 5ساله‌اي به نام فاطمه به‌دنبال سقوط به حوضچه مقابل آبشار پارك كوهسار دچار حادثه‌اي هولناك شد. به‌دليل اينكه پمپ‌ آب حفاظ نداشت، او به داخل پمپ كشيده شد و به طرز هولناكي جان باخت. اينكه پمپ حفاظ نداشت، دليل اصلي اين حادثه بود و پيمانكار اعلام كرد كه روز حادثه دريچه آن به‌احتمال زياد به سرقت رفته بود.

در اين شرايط محسن مديرروستا، بازپرس شعبه ششم دادسراي جنايي تهران براي پيمانكار قرار ميليوني صادر كرد و با دستور وي تيمي ازكارشناسان تحقيقات خود را در اين خصوص آغاز و نظر خود را اعلام كردند. طبق نظريه كارشناسي، علت حادثه عدم‌وجود حفاظ روي حوضچه بوده كه ناظر مقيم شهرداري اين موضوع را به پيمانكار اعلام كرده بود و شركت پيمانكار موظف بود تا تدابيري اتخاذ كند كه سارق يا سارقان قادر به سرقت مجدد حفاظ نباشند يا حداقل با توجه به‌احتمال سرقت، قبل از روشن‌كردن پمپ به آنجا رفته و از وجود حفاظ اطمينان حاصل مي‌كردند تا حادثه‌اي رخ ندهد. در چنين شرايطي قصور پيمانكار 100درصد اعلام شد.

با تكميل تحقيقات در دادسرا پرونده به دادگاه فرستاده شد و متهم پرونده چند روز قبل محاكمه شد. قضات دادگاه پس از شنيدن دفاعيات متهم وي را 100درصد مقصر تشخيص دادند. رضا سليمي، وكيل مدافع خانواده متوفي درباره رأي دادگاه به ايلنا گفت: رأي پرونده روز شنبه صادر شد و براساس آن دادگاه مديرعامل شركت پيمانكار را به ۴‌ماه حبس و پرداخت نصف ديه مرد كامل محكوم كرد و قرار است نصف ديگر ديه هم توسط صندوق تأمين خسارت‌هاي بدني پرداخت شود.

وي ادامه داد: قاضي مي‌توانست تا 3سال هم حبس بدهد، اما از آنجا كه متهم سابقه نداشته و متاهل بوده، با 2درجه تخفيف به او 4ماه حبس دادند. به گفته سليمي اين رأي قطعي نيست و متهم مي‌تواند به آن اعتراض كند.

کد خبر 374493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha