سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای اوایل هفته جاری در چین به پایان رسید و هیأت داوران بخش مسابقه رسمی به ریاست کریستیان مونجیو ۲جایزه اصلی این دوره را به تنها نماینده ایران اهدا کرد.

سینما

به گزارش همشهري، فيلم سينمايي «زرد» كه نخستين تجربه كارگرداني مصطفي تقي‌زاده است، سال گذشته از سوي هيأت انتخاب براي حضور در بخش مسابقه سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر برگزيده نشد اما در نخستين حضور بين‌المللي توانست جايزه بزرگ هيأت داوران را از آن خود كند. ضمن اينكه ساره بيات براي حضور در زرد بهترين بازيگر زن اين دوره لقب گرفت و جايزه موسوم به جام طلايي را به‌دست آورد.

پايگاه اطلاع‌رساني بيستمين جشنواره شانگهاي زرد و بازي بيات را چنين توصيف كرده است: فيلمي متقاعدكننده درباره تلاش چند دوست صميمي براي تأمين هزينه‌هاي عمل پيوند كبد. تصاوير طبيعي و تدوين دقيق توجه مخاطب را به بازي‌هاي فوق‌العاده بازيگران جلب مي‌كند و كارگردان روايتي از عشق، وفاداري و دوستي را زير فشار فزاينده به تصوير مي‌كشد. نقش‌آفريني متين و چندلايه بازيگر زن سرشار از احساس است و حس قدرت و متقاعدكنندگي زنان را در كوران رويدادها به رخ مي‌كشد.

زرد كه پس از ناكامي از حضور در جشنواره فجر سال گذشته از نامزدهاي اكران نوروزي بود، حالا با درخشش در جشنواره معتبر شانگهاي مي‌تواند به آينده اميدوارتر باشد. بهرام رادان، مهرداد صديقيان، شهرام حقيقت‌دوست، بهاره كيان‌افشار، آناهيتا درگاهي، اميرعلي نبويان، عليرضا استادي، متين ستوده، مرتضي تقي‌زاده، علي صالحي، شهروز دل‌افكار، رومينا رفيعا، حسين نائيني، حسين مهري و... از ديگر بازيگران اين فيلم هستند.

کد خبر 374373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha