همشهری آنلاین: نهاد دیده‌بانی ارتباطات در روسیه تهدید کرد که اپلیکیشن تلگرام را خواهد بست، به این علت که شرکت مسئول تلگرام در روسیه هنوز به طور قانونی به ثبت نرسیده است.

Telegram

وسکومنادزور، نهاد دیده‌بانی ارتباطات در روسیه می‌گوید که شرکت مسئول برای اپلیکیشن تلگرام اطلاعات لازم برای ثبت این اپلیکیشن پیام‌رسانی را هنوز به مقامات روسیه تسلیم نکرده است و همین امر می‌تواند موجبی برای بسته شدن آن شود.

به گزارش خبرگزاری آلمان تلگرام این امکان را فراهم کرده که افراد به صورت فردی یا جمعی برای یکدیگر پیام و عکس و ویدیو بفرستند. این اپلیکیشن از زمان آغاز فعالیت‌اش در سال ۲۰۱۳ تا کنون بیش از صد میلیون نفر عضو پیدا کرده است.

الکساندر ژاروف، مدیر مؤسسه ارتباطات روسیه در پیامی خطاب به پاول دوروف، مدیر تلگرام در روسیه نوشته است: «به قوانین روسیه احترام بگذارید!»

این مؤسسه می‌گوید که تا کنون بارها به تلگرام نامه نوشته و از مسئولان آن خواهان اطلاعاتی لازم برای ثبت حقوقی شده است، و در نهایت می‌افزاید: «انتخاب با شماست!»

آقای دوروف در مقابل گفته است که حاضر نیست به مقامات روسیه اطلاعاتی بدهد که حریم شخصی کاربران را به خطر می‌اندازند. او افزود که چنین فشارهایی کاربران را مجبور می‌کند به اپلیکیشن‌های دیگری مانند واتس‌آپ روی آورند که مرکز آن در ایالات متحده است.

دوروف که تلگرام را در آمریکا پایه گذاشته است، می‌گوید که هرگز حاضر نیست با دولت‌ها بر سر حریم خصوصی کاربران‌اش معامله کند.

منتقدان می‌گویند که کنترل نشدن تلگرام باعث می‌شود که این اپلیکیشن نزد خلافکارانی مانند تروریست‌های داعش نیز محبوبیت پیدا کند.

کد خبر 374317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha