همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به ادعای عربستان مبنی بر دستگیری سه ایرانی به اتهامات ضد امنیتی با بی‌اساس خواندن این خبر اظهار داشت:

سخنگوی وزارت خارجه

 مقامات ریاض باید بدانند که دوران دروغ‌های بزرگ سپری شده است.

بهرام قاسمی، سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص ادعاي روزنامه الرياض چاپ عربستان مبني بر دستگيري سه مرد ايراني مشكوك به دست‌داشتن در فعاليت‌هاي ضد امنيتي اين كشور،به ايسنا گفت: طرح ناکام حمله تعدادی از تروریست‌های جنایتکار برای حمله به بیت‌الله‌الحرام که با شکست روبرو شد بار دیگر نشان داد تروریسم لجام‌گسیخته و رو به تزاید کنونی که تمامی جهان، منطقه و بخصوص مسلمانان و کشورهای اسلامی را هدف قرار داده است دین، مذهب، جغرافیا، نژاد و ملیت نمی‌شناسد و برای رسیدن به اهداف شوم خود حتی مقدس‌ترین مکان مسلمانان جهان را می‌تواند نشانه رود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ضمن هشدار به تمامی دولت‌ها و به خصوص کشورهای منطقه در خصوص این پدیده شوم و نفرت انگیز، تمامی ملت‌های منطقه را به هشیاری و تلاش بی‌وقفه برای مبارزه با این سمبل و مظهر کینه، نفرت، خشونت و جنایت فرا می‌خواند.

وی هم چنین تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران تروریسم را به هر شکل و در هر کجا و با هر انگیزه‌ای محکوم کرده و آمادگی خود را هم چون گذشته و همیشه برای کمک و همیاری به سایر کشورها در مقابله و بر خورد با این جنایتکاران و سوداگران مرگ و نفرت پراکنان جاهل اعلام می‌دارد.

در ادامه سناریو فریب کارانه رسانه‌های سعودی علیه ایران ،رسانه‌های این کشور تلاش کردند پیام محکومیت ایران در مورد طرح ناکام حمله تروریستی به بیت الله‌الحرام را بایکوت خبری کنند.

در حالی که رسانه‌های سعودی واکنش مقامات دیگر کشورها در مورد این حمله تروریستی را با اب و تاب و به صورت مفصل منتشر می‌کردند، تلاش حداکثری خود را به کار بستند که خبرمحکومیت اقدام فوق از سوی مقامات کشورمان در رسانه‌های عربی بازتاب داده نشود .

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز گذشته نيز در مورد دروغ پردازی‌های رسانه‌های سعودی از جمله ادعای اخیرشان مبنی بر این بازداشت سه ایرانی را به اتهام دست داشتن در فعالیت‌های ضد امنیتی در این کشور گفت: آنچه از قول یک روزنامه عربستان نقل شده است بی‌ارزش ، بی‌پایه و اساس و دروغ است .

بهرام قاسمی تاکید کرد : آنان فراموش کرده‌اند که در عصر جدید و دوران کنونی توسعه دانش، علم و اندیشه و عصر اطلاعات و ارتباطات دیگر بر خلاف قرون ماضی دیگر آينگونه نیست که " دروغ هر چه چرب‌تر بهتر ". وی خطاب به رسانه‌ها و مقامات سعودی تاکید کرد: باور کنید "دوران دروغ‌های بزرگ " سپری شده است.

کد خبر 374301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha