پیش‌فروش خودروی پژو ۲۰۰۸ در حالی از پنجشنبه گذشته با پیش‌پرداخت ۶۰ میلیون تومانی آغاز شد که در آیین‌نامه پیش‌فروش خودرو، ودیعه دریافتی هنگام پیش‌فروش حداکثر ۵۰ درصد قیمت خودرو تعیین شده است.

بر اين اساس پيش‌بيني مي‌شود قيمت اين خودرو حداقل به 120ميليون تومان برسد. گذشته از اينكه قيمت احتمالي پژو2008 در زمان انتشار خبر توليد آن در ايران رقمي بين 70 تا 80 ميليون تومان عنوان شده بود، مسئولان ايران خودرو در آخرين اظهارنظرها قيمت آن را حدود 100ميليون تومان پيش‌بيني كردند اما وضعيت پيش‌فروش اين خودرو، قيمت‌هاي اظهارشده را با چالش جدي مواجه مي‌كند.

طبق قانون تمامي شركت‌ها براي پيش‌فروش خودرو حداكثر مي‌توانند تا سقف 50درصد قيمت خودرو را به‌عنوان پيش‌پرداخت از مشتريان دريافت كنند. از اين‌رو باتوجه به پيش پرداخت 60ميليون توماني درنظر گرفته شده از سوي ايران خودرو براي پيش‌فروش پژو2008، قيمت اين خودرو حداقل 120ميليون تومان خواهد بود مگر اينكه ايران خودرو تخلف كرده‌ و بيش از 50درصد قيمت را به‌عنوان پيش‌پرداخت گرفته باشد.

شهرام مير آخورلو، مدير كل نظارت بر كالا‌هاي فلزي و معدني سازمان حمايت مي‌گويد: از آنجا كه قيمت فروش نقدي اين محصول مشخص نشده و پيش‌بيني مي‌شود با قيمت 120ميليون تومان از خرداد سال آينده عرضه شود، با پيش‌فروش 60ميليون توماني آن موافقت شد.

کد خبر 374077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha